forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

API - mulighed for udveksling af matrix info

0
Hej,

Er det ikke muligt at finde en løsning, så APIet kan understøtte matrix-lagerdelen, så man kan få varianter/kategori ud og ind i sin web-shop/B2B/Sales Agent portal???

Vi har været med ombord på EC de sidste ca. 7 år, og er meget glad for de udviklinger og tiltag der kommer.
Vi sætter pris på at tingene er simple - og det gør det super let at indkøre nye medarbejdere etc

MEN der EN stor ting der til stadighed giver os udfordringer, og bremser os i vores udvikling af nye markeder og daglige arbejde. Det er API delen til lagermodulet.

Vi troede først det var vores web/portal løsning det var galt med, men efter en del arbejde fandt vi så ud af at ECs API ikke understøtter udveksling af matrix delen - så der er ikke noget at gøre for de tekniske kyndige på den anden siden af API MUREN.

Vi har en del stock varer med varianter i farve/størelse, og hvis vi skalHej,

Jeg starter lige med slutningen på min mail:

Er det ikke muligt at finde en løsning, så APIet kan understøtte matrix-lagerdelen, så vi kan få vores B2B, salg etc online og få solgt nogle flere varer??

Vi har været kunde hos EC i gennem længere tid.
Først hos et tidligere firma der nu er samlet under RepubliQ ApS - aftale nummer 199070.

Dvs. at jeg/vi har været med ombord på EC de sidste ca. 7 år, og er meget glad for de udviklinger og tiltag der kommer.

Vi sætter pris på at tingene er simple - og det gør det super let at indkøre nye medarbejdere etc

MEN er EN stor ting der til stadighed giver os udfordringer, og bremser os i vores daglige arbejde.
Det er API delen til lagermodulet.

Vi har arbejdet med Wannafind.dk i også ca. 5 år og valgte dem da de netop havde startet en integrations løsning med EC.
Efter en del arbejde fandt vi så ud af at ECs API ikke understøtter udveksling af matrix delen.

Vi har en del stock varer med varianter i farve/størelse, og hvis vi skal tilpasse alle vores varer med varianter et unikt varenummer pr variant, bliver vores varekartotek minimum 6 doblet - dermed ryger vi over 20.000 aktive linier.

Det vil løse integrationen med en webshop / B2B portal, men i den grad fjerne det simple lækre overblik i dagligdagen på kontoret.

Håber der er lys for enden af API tunnelen....

God dag,
N.Kjaer
spurgt 7 Jun, 2011 i Spørgsmål » Teknik og drift af N Kjaer (350 points)
opdateret 6 Dec, 2012 af frederiknielsen

8 Svar

 
Bedste svar
Hej Nicolas,

Dejligt at høre de pæne ord og dejligt at du har været med i mange år. Derfor er det ekstra øv ikke at kunne imødekomme dine ønsker om at eksponere varianter i APIet.

Jeg skal ikke hemmeligholde at andre også har haft samme ønske, men vi ønsker det til trods ikke at imødekomme ønsket. Årsagen skal findes i flere forhold bla. at det er så få kunder der bruge varianter (under een promile) at havde vi vidst hvor lidt det solgte, så havde vi lanceret uden varianter.

Og hvorfor så det?
Jo varianter lægger alt andet en kompleksitet til systemet,  der relativt trækker flere kræfter ud af vores serverfarm end de bidrager med. At det også ikke for alle har været lige nemt at forstå. Og at det måske, med en klædelige selverkendelse, ikke er vel implementeret gør ikke varianter mere afholdt.

Endeligt fanger bordet i forbindelse med API. Hvis vi engang har eksponeret noget så er det svært for ikke at sige umuligt at ændre uden at det breaker. Og det er vi ikke parate til at forpligte os på fsva. varianter.

Så desværre, nej.

 

Kim Sneum Madsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 15 Jun, 2011 Spørgsmål af kimsneummadsen (24,020 points)
valgt som bedste svar 6 Dec, 2012 af frederiknielsen
Hej,

Du skriver generelt at du kunne bruge flere ting understøttes i lagermodulet, og nævner kun matrixen? Er der evt. andre ting som du mangler, siden du siger generelt?  

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Jun, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Hej,
Matrixen data udveksling vil gøre vores liv en del lettere.

Siden vi ikke har adgang via APIet til matrixen er vi slet ikke kommet i gang med udveksling af data med vores webshop.

Går udfra at de øvrige ting som priser, produkt info etc kører fint....

Men nu fik vi jo desværre slukket lyset ang. matrixen.....

Mvh
Nicolas
besvaret 14 Jun, 2011 Spørgsmål af N Kjaer (350 points)
Hej Nicolas,

Jeg har hverken afvist eller godkendt noget - jeg havde bare brug for at vide om der var andre ting, siden du skrev som du gjorde   Så kunne vi lige så godt få det hele med i første omgang, for at finde ud af hvad der skal ske.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Jun, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Hej,
Vi bruger e-conomic til ret meget, og specielt lager og debitor delen vil være ret interessant at få fuld adgang til, så vi kan skabe en online portal for vores B2B kunder og salgs agenter.

Men lad os se hvad der sker.

hilsen
Nicolas
besvaret 14 Jun, 2011 Spørgsmål af N Kjaer (350 points)
Hej,

Det giver jo forståelse for situationen.

Vi har jo spurgt nogle gange - så sideløbende har vi arbejdet med en alternativ struktur, som gør EC til et primært finansielt redskab for os, og ikke som nu er både finans, produktion, og salg.

Vi er i dialog med Wannafind om et agent/salgs log-in, som kan defineres og afgrænses pr. kundegruppe/land og sælger, så sælgeren kan se alle sine kunder og placere ordre direkte i webshoppen/portalen.

Hvis vi kan få dette på plads og de syntes det er interessant (læs: laver en fornuftig pris), kan vi ændre alle vore varenumre og kører uden varianter, da webshoppen i dette tilfælde vil stå for denne del.

Dermed kommer vil kun til at køre bogføring og indkøb via EC, og salget bliver styret via webshoppen/portal.

Dette fører mig til det næste spørgsmål - er det muligt at køre en TEST EC som samler ordrene fra Webshop intetrationen/APIet, og vi derefter overføre dem til vores gamle/eksisterende EC uden for meget extra arbejde??

Jeg er ikke klar over om det er muligt at eksportere kunde ordre fra en aftale, og importere dem i en anden aftale?

På den måde kan vi teste at webshop/salgs portalen virker efter hensigten, og vi samler alle ordre i TEST EC - og får stadig et retvisende finansielt værktøj i gammel EC, så der er 100% styr på forretningen.

Ser frem til at høre fra dig.

Hilsen
Nicolas
besvaret 15 Jun, 2011 Spørgsmål af N Kjaer (350 points)
Hej Nicolas,

Jeg kan ikke helt gennemskue om det er muligt at gennemføre den øvelse du beskriver. Men tilmeld et selskab og send en mail med aftalenummeret til ksm@e-conomic.com, henvis til denne tråd og jeg gør aftalenummeret  gratis en en relevant periode så du kan teste løs. Jeg krydser fingre.

 

Kim Sneum Madsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 15 Jun, 2011 Spørgsmål af kimsneummadsen (24,020 points)
opdateret 6 Dec, 2012 af frederiknielsen
Hej Kim,
Takker - vi går i gang med projektet, og sender en mail asap.

God aften
Nicolas
besvaret 15 Jun, 2011 Spørgsmål af N Kjaer (350 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”