forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Vedhæftning af bilag på bestilling

+2
Det ville være rigtig godt hvis I kunne give mulighed for at tilknytte bilag til bestillinger.

Når vi afgiver bestillinger kan leveringstiden være lang og ved enhver henvendelse til leverandøren skal jeg opgive hans ordrebekræftelsesnummer.

Da jeg ikke kan ændre ordrehovedet i en afsendt indkøbsordre er jeg nødt til at holde styr på vores bestillingsnummer og leverandørens bekræftelsesnummer i et regneark. Det ville være mere enkelt at kunne vedhæfte bekræftelsen til bestillingen når denne modtages.

Med venlig hilsen

Kai
spurgt 13 Apr, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af Kai Eiersted (170 points)
status opdateret 28 Mar, 2017 af Andreas Polk

2 Svar

Hej Kai,

Mange tak for dit indlæg.

jeg kan godt se at det vil give rigtig god mening, på en eller anden måde at tilknytte et bilag til en afsendt bestilling. Jeg tænker at man kan gøre det via arkivet, og så tilknytte et bilag man har på sin computer eller andet, og så evt. kun vil lade det være på den måde man kan tilknytte, så vi ikke ændre arbejdsgangen for måden man arbejder med ubehandlede bilag på. Det er blot min personlige tanke, men dit forslag er i hvert fald godt, så det vil jeg tage med videre til vores interne prioriteringsmøde. Indlægget vil blive opdateret når der er taget en beslutning smiley


Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Maj, 2016 Forslag af Magnus H. Börgesen (8,150 points)

Hej Kai
For det første vil jeg gerne undskylde for, at dit indlæg har ligget i knap et år siden du sidst har fået en opdatering.
 

Vi arbejder ikke videre med, at give mulighed for, at vedhæfte bilag på en bestilling.


Dog vil jeg sige, som jeg forstår dit forslag så vil det kunne løses ved, at muligheden for, at ”ophæve sendt status” og ændrer i f.eks. ”tekst 1” eller ”overskrift” vil kunne løse din udfordring fordi du så kunne skrive leverandørens ordrebekræftelsesnummer ind på bestillinger så du bevarede det fulde overblik i e-conomic.

Det er et forslag som vi forsat går videre med og jeg håber, at det bliver en del af de prioriteret opgaver i slutningen af 2017.
Der kan du følge med på dette andet indlæg hvor jeg vil opdaterer når der sker mere i forhold til, at kunne ”ophæve sendt status” på en bestilling.
 

Alternativt for nu kan du vælge, at ”kopiere” hele bestillingen og så skrive ordrenummeret ind på den nye bestilling -> registrer som sendt og derefter slette den gamle.
Så har du oplysningen på bestillingen.

 

Det betyder også, at det bliver til en implementeres-ikke til dette indlæg men i håbet, at du kan anvende ”kopieringstricket” og forhåbentlig muligheden for, at ophæve sendt status hvis jeg får den prioriteret. 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 28 Mar, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
overvejes× 117
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”