forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

udligning af difference på debitorsamlekonto

0
Hej jeg har en klient som selv bogfører og der er opstået en difference på debitorsamlekontoen i forhold til konto 5600. Fejlen er 2 - 3 år gammel, men nu vil vi gerne have den udlignet.

HVORDAN????

Er der nogen der kan hjælpe

MVH

Revisor Niels
spurgt 19 Mar, 2016 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Niels F. Jensbøl (140 points)
status opdateret 23 Mar, 2016 af Jesper Hess-Petersen

2 Svar

Det må være en eller flere posteringer, der er bogført direkte på samlekontoen.

Disse posteringer må du identificere og tilbageføre.

Men da du taler om flere år tilbage i tiden, kan du selvfølgelig risikere, at de kan påvirke dine resultatopgørelser for de/det pågældende regnskabsår. Men da du er revisor, har du nok styr på den problematik.
besvaret 21 Mar, 2016 Spørgsmål af Erik Jensen (23,470 points)

Hej Niels.

 

Mange tak for dit indlæg.

 

Som Erik skriver, vil det umiddelbart komme via direkte posteringer ind på samlekontoen 5600, der gør at du har denne difference. Det kan selvfølgelig være lidt en kunst at finde frem til dem, hvis det er fordi denne konto, 5600, er valgt forkert som modkonto. En måde man nogle gange kan finde frem til de direkte posteringer, er ved at tage rapporten "Posteringer" og her søge de posteringer på konto 5600 frem der har været af fx finansbilag. Det vil ofte være en måde at kunne finde dem på.

Som Erik også skriver så skal man selvfølgelig altid passe på når der er tale om gamle og afsluttede år.

 

Håber meget du kan finde frem til de posteringer der giver udfordringerne så det hele kan komme til at stemme.

 

Endnu gang tak for dit indlæg.


Med venlig hilsen

Jesper Hess-Petersen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 23 Mar, 2016 Spørgsmål af Jesper Hess-Petersen (420 points)
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”