Informizely customer feedback surveys

Indscanning mistet funktionalitet/brugervenlighed

+2

Kære e-conomic og brugere af Indscannings modul.

Det er med beklagelse, at jeg i går konstaterede, at e-conomic har gennemført en ændring af i indscanningsmodluet. Denne ændring har blandt andet medført, at ubehandlede bilag ikke´automatisk åbner i et nyt vindue. Derimod fremkommer de på et mindre overskueligt view, hvor bilagene nu måske ligefrem  er sværere at læse end før ændringen.

I den gamle version fyldte de ubehandlede bilag ikke hele skærmen. Det var nemt at scrolle og åbne det enkelte bilag.

Det er muligt at åbne ubehandlede bilag i et nyt vindue. Men i dette vindue kan man ikke åbne bilaget (gøre det læsbart).

Nu skal man også trykke udfør på hvert enkelt bilag. Tidligere kunne man "masseudføre" alle de bilag man havde tilknyttet et bilagsnummer.

En del af ændringen har heldigvis medført, at bilag nu bliver sendt hurtigere end tidligere, men efter min mening, så er selve bilagshåndteringen blevet mere omstændig / besværlig end tidligere. Den tidligere løsning var det meget enklere at åbne det enkelte bilag og læse hvad der står.

E-conomic skriver følgende i deres nyhedsbrev: "Vi har ikke ændret på arbejdsgangen eller knapperne, så du kan arbejde med Indscanning som du plejer, det vil blot se anderledes (bedre) ud, når du overfører bilag og gennemgår de ubehandlede bilag."

Dette er langt fra sandheden. Der er i høj grad tale om en væsentlig ændring af arbejdsgangen med at få behandlet ubehandlede bilag. Og nej det ser ikke bedre ud fra min stol i forhold til før - tværtimod.

Jeg vil derfor høre blandt andre e-conomic brugere om I også mener, at der er tale om tilbageskridt. Dette gælder primært brugere som behandler flere bilag af gangen og for flere kunder.

E-conomic skriver videre "Vi håber selvfølgelig, at brugeroplevelsen bliver bedre".

Det er den ikke blevet for mig (endnu). Er den det for dig?

Jeg håber, at du vil deltage i debatten, så e-conomic forhåbentligt kan forbedre indscanningsløsningen til mindst samme niveau som før ændringen.

God dag og weekend.

Hans Henrik

i Forslag » Andet af (840 points)
gen-kategoriseret af
Det er simpelthen elendigt.
Forstørrelsen ender øverst i vinduet, uanset hvor bilaget ligger i rækkefølgen. Hvem f….. tænker på det, og så med f.eks. 30 bilag i mappen, rul op, rul ned, klik til højre og venstre osv .
Indscannede bilag lander i tilfældig rækkefølge.
Fuldstændig åndssvag tilgang til tilknytning af bilag. Der slås op i alle bilagene for det aktuelle regnskabsår. F.eks. 20.000 poster, det er da noget, der vil noget.
Kravl nu ned fra træerne, gå på jorden og føl, hvordan det gungrer. Og ansæt nogle erfarne mennesker, der ved, hvad det drejer sig om.
Jeg har tidligere klaget over, at man med e-conomic kan klikke sig ihjel. Og jeg har desværre fortsat ret. Det er ikke os kunder, I gør grin med – Nej, det er Jer selv.
Mage til elendig løsning, skal man lede længe efter som erfaren bruger.

Har lige prøvet at udskille et bilag og forsøgt at vedhæfte et andet til en bogført postering. Mage til forvirret og uprofessionelt systemarbejde skal man lede længe efter.
Skulle vedhæfte til en postering i 2015. Opslag i 3.334 posteringer, som jeg forsøgte at sortere i beløbsorden. Men AK. Så løber vi ind i det gamle problem med, at der kun vises 1.000 poster ad gangen. Dvs. vil jeg bruge den "genvej", skal jeg lave op til 4 opslag. Absurd.
Så forsøgte jeg den tidligere metode med at forstørre bilaget, så man har en chance for at læse teksten; men når man forlader forstørrelsen, kan man ikke se, hvilket bilag, man var i gang med. Hvad gør man så. Så fyrer man e-conomic og finder en leverandør, der har kunden og ikke sig selv i fokus.
Det er fuldstændig håbløst. Der er en bruger, der tidligere har kaldt e-conomic for en børnehave, men jeg vil gå endnu et skridt tilbage i udviklingen.
Jeg kom for et stykke tid siden med som "prøvebruger" på dette nye system. Jeg testede ca. 15 min. og bad om omgående at blive taget af testen. Forfærdelig oplevelse.
Nu har man så implementeret det for ALLE.
Men jeg vil herved anmode om, at man kan vælge nyt eller gammelt.
Og så implementerer man endda på en fredag, hvor der ikke er mandskab til at rette/fjerne denne umulighed.

Hej igen.
Så har jeg prøvet at flytte bilag til toppen af Ubehandlede for at have let adgang til bilagene, når jeg vil bogføre dem i en kladde. Men flytningen af bilagene VIRKER IKKE. Jo, det virker på den måde, at det aktuelle bilag kommer frem i toppen, men så er det bilag, der før var øverst, forsvundet i mængden. Intelligent.
Er der en ansvarlig på arbejde, eller skal vi virkelig vente til mandag morgen på anstændige arbejdsforhold.
Og husk: Der er snart momsafregning, så det haster.

Endnu en gang:
Nu vises bilaget i et modalvindue, så man har ikke engang mulighed for at vise en faktura, der skal bogføres i lagermodulet.
Så har jeg anskaffet mig endnu en work-around til e-conomic. En "printer", der kan vise bilaget - hvad bliver mon det næste?

Så er det blevet søndag. Jeg havde lagt e-conomic fra mig  pga. implementeringen af det "nye" indscanningsmodul, men har lige konstateret, at det er fjernet igen. HURRA.
Nu venter jeg spændt på, om der kommer en dialog mellem "Eksperterne" og de praktiske grise.

God søndag.

Søndag fortsat:

Hvad er nu det. Jeg arbejder som administrator for flere e-conomic kunder og har lige besøgt en anden af disse. Her er jeg fortsat på det nye og fatale indscanningsmodul. Må jeg herved bede om at blive koblet af "det nye" på alle mine kunder.

Og endnu en test af det nye og intelligente:
Kopierede mit øverste bilag, og hvor endte kopien: Som nummer 12 af ialt 23 bilag. Hvad/hvor er logikken?
Næste test: Jeg flyttede derefter det kopierede bilag til toppen. Det resulterede i, at det "originale" bilag nu ikke blev nr. 2 i rækkefølgen, men nummer 12.
Så blev jeg ved og kopierede kopien; og hvor endte den nye kopi: Som nummer 3. "Smart", men ubrugeligt.
Og i det nye system har man ikke mulighed for at fortryde en redigering ved blot at lukke vinduet.
Skal jeg blive ved, eller er mine indvendinger gode nok?
Hvorfor ikke fortsætte:
Vedhæfter det øverste bilag til en postering og går videre til bilag nr. 3 og vil vælge Regnskabsåret 2015, men hov, hvor åbner oversigten over regnskabsårene sig: Naturligvis helt oppe i toppen af vinduet. Så må man jo rulle op i toppen, vælge 2015 og rulle ned igen og indtaste bilagsnummer.
Næste bilag: Vælg rubrikken med Regnskabsår øverst i billedet, rul ned igen og indtast bilagsnummer.
Nu er jeg efterhånden kommet til bilag nr. 14, Vælg rubrikken Regnskabsår, rul op i toppen, find/vælg året, rul ned igen osv.
Men hov, efter at have angivet data for vedhæftning af flere bilag trykkede jeg på udfør. Og hvad skete der, kun et af de markerede bilag blev vedhæftet. Flere beviser/argumenter for et elendigt stykke arbejde?
Ja, hvorfor ikke. Når man efterfølgende vil bogføre med udgangspunkt i de indscannede bilag, så er bilagsrækkefølgen  og udseendet pludselig som i den gamle version. Dvs. nyindscannede bilag lægges (Heldigvis) i bunden af Ubehandlede.
Vi I have mere?
Har modtaget 3 indscannede bilag, der skal kombineres.(Sammenhæftes). De 3 bilag landede forskellige steder i Ubehandlede. Nå, men det er jo nemt. Send dem alle 3 i toppen og sammenkæd. Næh, det går jo ikke.Som tidligere beskrevet. Hvad kan man så gøre. Joh, man finder det nederste af de relevante bilag og sender det 1 trin op ad gangen. Efter flere klik ender man lige under et af de 2 andre bilag. Sammenkæd. Fortsæt nu med de 2 sammenkædede bilag til du rammer det sidste. Så er sammenkædningen gennemført. Men hov, du kan ikke komme helt op til det øverste bilag. Så forsvinder det igen i dybet. Mystikt. Men der er fortsat råd: Lad de 2 ønskede bilag nærme sig hinanden ved at flytte et af dem et trin ad gangen op/ned, så lykkes det endeligt. Bravo. Elegant og et tidsrøveri, der vil noget.
Se, det er bl.a. det roderi, mine kunder betaler e-conomic mange penge for.

Nu har jeg så brugt nogle (Mange) timer på at lave et arbejde, der normalt tælles i minutter. Hvor skal jeg sende regningen hen? E-conomic, mine kunder eller skal jeg bare smile og være glad for at kunne samarbejde med en så uprofessionel leverandør?
Jeg er fuldstændig enig med begge indslag. Indscanningsmodulet er blevet fuldstændig uanvendeligt. Jeg har store inscanningkunder som indscanner 50-100 bilag af gangen og det nye system vil bevirke at det vil tage 2-3 gange så lang tid at tilknytte bilag til kassekladden. Det kan simpelthen ikke være rigtigt. Jeg spørger også: Hvem skal betale for det? Jeg får ikke mine kunder til at betalte for 3 gange så mange timer. Hvad har e-conomic tænkt sig at gøre ved det? Og har man overhovedet tænkt sig at gøre noget? Jeg er overbevist om at hvis tingene ikke bliver ændret tilbage til det tidligere system, så vil ingen af mine kunder bruge indscanningsmodulet og måske tænke på at skifte leverandør....
Et tip til e-conomics -kig en gang på Dinero - de kan ocr scanne bilag - aflæse beløb, tekster og endda foreslå bogføring
Jeres modul mangler meget for at komme på niveau med nutidens teknik.

4 Svar

Ja, og nu sidder de garanteret og prøver på at reparere på problemerne i stedet for at inddrage nogle af deres professionelle kunder.

Jeg har TeamViewer, så der er ingen undskyldninger, selvom der skal mod til.

Tænk sig, at have 100.000 kunder og så være så "kloge". Det kan da kun gå godt; og vi får aldrig ledelsen til at erkende, at utilstrækkeligheden og selvfedmen er enorm. Men nu er der da endelig lidt krusninger på overfladen i kraft af personaleudskiftninger. Om de er selvvalgte eller besluttet er svært at sige.
Forslag af (26.4k points)
opdateret af
Hej Erik

Tak for dine indlæg her i tråden.

Jeg vil dog også gerne tage afstand fra din til tider nedladende retorik - den tror jeg ikke får os nogen gode steder hen - hverken her eller der.

Dine input er videresendt til de relevante parter, og vil selvfølgelig blive taget med i overvejelserne omkring udviklingen.

Det er ærgerligt og på sin vis også selvmodsigende, at du ønsker at bidrage mere direkte til vores proces omkring fx indscanning, men når muligheden byder sig ønsker du ikke at deltage alligevel? Det gør det rigtig svært at møde hinanden - og skyttegravstilgangen bringer os i hvert fald ikke tættere sammen i kampen for et bedre regnskabsprogram.

Netop det overordnede formål omkring et bedre regnskabsprogram tror jeg dog vi heldigvis stadig har til fælles, og det tillader jeg mig at glæde mig over. Om end vi dog ikke altid er enige om, hvordan vi opnår det formål.

Mvh. Peter Luthman
Det er ikke nedladende, det er afmagt.
Nu skriver du, at jeg ikke vil deltage i processen, når muligheden byder sig. Jo, det vil jeg hellere end gerne, men når I i flere tilfælde sender ”Forbedringer” på markedet, og næsten i samme åndedrag trækker dem tilbage igen, ja så bliver jeg afmægtig.
Vi tager lige den med indscanningsmodulet en gang til. Der var masser af fejl, og det er frustrerende at opleve en nærmest trækken på skuldrene fra Jeres side.
Og så det opløftende: Det er direkte usandt, når du skriver, at jeg ikke vil deltage.
I har vel flere end 100.000 brugere i Danmark, som I inviterede til en gennemgang af det nye indscanningsmodul på grund af problemerne i den netop tilbagetrukne release. Hvem reagerede, som den ENESTE i Danmark? Godt gættet: Erik Jensen.
Jeg tog udfordringen op, flyttede et kundemøde og troppede op på Jeres adresse i København fredag den 8. april. Jeg betalte selv alle rejseomkostninger, herunder både hotel og fortæring. Jeg havde intet andet at lave i København end at mødes med e-conomic.
Og nu bliver jeg efterfølgende skudt i skoene, at jeg ikke vil deltage.
Hvem var det nu, som den eneste af alle Jeres danske kunder, der fulgte opfordringen? Og det kan undre mig, at Jeres interne kommunikation er så fatal. Du vidste måske ikke, at der var udsendt indbydelse til alle Jeres danske kunder?
Men nu er jeg endelig kommet i dialog med nogle af Jeres udviklingsfolk, hvorfor jeg håber, at det kan bringe os videre. Men jeg vil arbejde på et professionelt plan, og det er det ikke, når I sender noget bras på banen, for hurtigst muligt at trække det tilbage igen.
Hej Erik
Det kan godt ligne en smutter at Peter ikke var bevidst om at du deltog i vores Usability Days.
Som jeg tidligere har skrevet til dig satte vi som team stor pris på din deltagelse og vi har lyttet til en masse af den efterkritik som er kommet og er snart på trapperne med den nye udgave som meget gerne skulle møde jer brugere der hvor i er.
Hej igen Erik

Jeg rettede opmærksomheden mod det du skrev omkring, at blive taget af testen igen. Jeg vil gerne undskylde, hvis det blev forstået på anden vis.

Det lyder rigtig godt, at du er i kontakt med de rigtige parter direkte - så tænker jeg vi kan forsætte en konstruktiv dialog der.
Hej Hans Henrik

 

Tak for dit indlæg her på forum og dit engagement i programmet - det er altid værdsat.

 

Jeg vil starte med at medgive, at vores første udrulning af det "nye indscanning", som du muligvis har lagt mærke til blev trukket tilbage igen, ikke gik helt som håbet. Det var netop på baggrund af, at vi måtte konstatere, at det der forbedrede nogle af de problemer det gamle indscanning har - desværre kom til at "ødelægge" noget af det, der virkede i det "gamle". Det skal det naturligvis ikke - det skal være lige så godt som før - og selvfølgelig også bedre. Dermed ikke sagt, at vi ikke indimellem bliver nødt til at lære vores kunder nye måder at gøre tingene på for i længden at gøre deres arbejde nemmere og hurtigere. Det skal dog altid være formålet, at vi gør det nemmere og hurtigere og ikke at vi komplicerer for "nyhedsværdiens" skyld.

 

Jeg har videregivet dine og de andre i denne tråds input til den ansvarshavende for udviklingen af vores nye indscanningsmodul. Jeg tror på, at det bliver både bedre, mere effektivt og mere brugervenligt i sidste ende.

 

Jeg håber det giver dig lidt ro og forklaring, og så modtager vi selvfølgelig meget gerne løbende input, når det nye indscanning igen snart kommer ud.

Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram
 

Forslag af (10.3k points)
Hej Alle

Som Peter skriver det så har vi fået en del kritik for det første forsøg med det nye indscanningsdesign.

Vi har lyttet til jeres kritik og har arbejdet på højtryk for at komme ud med en endnu bedre løsning til gavn for alle.

Der er både visuelle og funktionelle ændringer, men vigtigst for os i denne omgang har været at sikre at i ikke mister funktionalitet.

Vi er nået dertil nu, hvor vi kan levere en løsning som er funktionelt lig den eksisterende + en par nye tiltag og vi vil de kommende 1-2 uger fortsat levere yderligere ønsket funktionalitet hertil.

Vi forventer at rulle det nye indscanning ud til de samme kunder som sidst - da det er jer som har set det vi rullede tilbage.

Jeg håber meget i vil tage imod de nye tiltag og jeg vil sætte pris på enhver form for feedback. Smid mig gerne en mail på feedback@e-conomic.com såfremt der måtte være noget.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

Forslag af (34.9k points)

Hej Hans Henrik og andre der kigger med.
Jeg faldt lige over dette indlæg som jeg syntes trænger til en opdatering. Tilbage i foråret rullede vi en ny opdateret version af indscanning ud hvor der var utilfredshed med designet. Det fik os til, at rulle det tilbage.

Derefter gik vi tilbage i maskinrummet og gennemarbejdet det på ny som du nu gerne skulle have oplevet - det blev rullet ud for nogle måneder siden.
Jeg vælger derfor, at fjerne tagget "igang" da situationen er en anden idag og som vi oplever det meget bedre. 

Endnu engang tak for dit engagement for vores program. Rigtig god dag og godt nytår smiley


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

Forslag af (39.3k points)