Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ændring af fakturadato til dags dato

+1
Hej

Hvorfor ændre programmet ikke automatisk datoen på en igangværende faktura til dags dato, når jeg borfører den?

Det bevirker at fakturadato og forfaldsdato bliver forkert, hvis ikke man husker at gøre det manuelt inden bogføring.
i Spørgsmål » Andet af (130 points)

2 Svar

Jeg har også en del kunder der er generet af denne funktion - at systemet hele tiden forsøger at bogføre fakturaerne dags dato. Det er fint nok at systemet gør en opmærksom på at fakturaen ikke er dags dato - men at den som standard ændrer datoen af sig selv er meget irriterende.

 

Når du laver en abonnementskørsel definerer du fakturadatoen - men er man ikke opmærksom når man bogfører fakturaerne så har de lige pludselig en helt anden dato - det kan være rigitg mange faktuaer man nu skal til at rette !!

 

Gør opmærksom på at fakturaen ikke er dags dato men tving det ikke igennem....

René Arpe It-konsulent
Spørgsmål af (17.3k points)
Hej Martin

Det kan den godt gøre automatisk - du skal blot sende dem ud fra hovedoversigten i stedet for inde på den enkelte faktura.

Hvis du markerer din faktura af i hovedoversigten og siger send valgte vil den foreslå at skifte til dags dato og fluebenet heri er sat automatisk.

@Rene Arpe - i ønsker to forskellige ting hvis du læser indlægget igen. :) Jeres problem er lige præcis massefaktureringerne hvor vi gennemfører det medmindre man gør andet - hvorimod i Martins tilfælde så bogfører han fakturaer enkeltvis og derfor bliver han kun gjort opmærksom på det.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Kan vi genoptage dette forslag? Jeg kommer jævnligt til at sende fakturaer med gammel fakturadato ud, og modtager det også fra andre leverandører med e-conomic. Ydermere er "Gammel dato" heller ikke særlig tydelig. Der er derfor stor risiko for fejl.

Jeg vil gerne ind og se fakturaerne igennem inden udsendelse, og derfor bruger jeg ikke bulk-udsendelse fra hoved-oversigten.