forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ændring af fakturadato til dags dato

+1
Hej

Hvorfor ændre programmet ikke automatisk datoen på en igangværende faktura til dags dato, når jeg borfører den?

Det bevirker at fakturadato og forfaldsdato bliver forkert, hvis ikke man husker at gøre det manuelt inden bogføring.
spurgt 11 Feb, 2016 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Martin Klausen (130 points)

2 Svar

Jeg har også en del kunder der er generet af denne funktion - at systemet hele tiden forsøger at bogføre fakturaerne dags dato. Det er fint nok at systemet gør en opmærksom på at fakturaen ikke er dags dato - men at den som standard ændrer datoen af sig selv er meget irriterende.

 

Når du laver en abonnementskørsel definerer du fakturadatoen - men er man ikke opmærksom når man bogfører fakturaerne så har de lige pludselig en helt anden dato - det kan være rigitg mange faktuaer man nu skal til at rette !!

 

Gør opmærksom på at fakturaen ikke er dags dato men tving det ikke igennem....

René Arpe

It-konsulent

besvaret 12 Feb, 2016 Spørgsmål af Rene.Arpe (17,300 points)
Hej Martin

Det kan den godt gøre automatisk - du skal blot sende dem ud fra hovedoversigten i stedet for inde på den enkelte faktura.

Hvis du markerer din faktura af i hovedoversigten og siger send valgte vil den foreslå at skifte til dags dato og fluebenet heri er sat automatisk.

@Rene Arpe - i ønsker to forskellige ting hvis du læser indlægget igen. :) Jeres problem er lige præcis massefaktureringerne hvor vi gennemfører det medmindre man gør andet - hvorimod i Martins tilfælde så bogfører han fakturaer enkeltvis og derfor bliver han kun gjort opmærksom på det.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 12 Feb, 2016 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
Kan vi genoptage dette forslag? Jeg kommer jævnligt til at sende fakturaer med gammel fakturadato ud, og modtager det også fra andre leverandører med e-conomic. Ydermere er "Gammel dato" heller ikke særlig tydelig. Der er derfor stor risiko for fejl.

Jeg vil gerne ind og se fakturaerne igennem inden udsendelse, og derfor bruger jeg ikke bulk-udsendelse fra hoved-oversigten.
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”