forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Udlingning af åbne poster på udl. kunder

+2

Jeg har en kunde med følgende åbne poster:

fra 2013 minus Sek. 8245,00

fra 2014 plus    Sek. 1921,00

fra 2015 plus    Sek. 6324,00

I alt pr. 31/12 15 Sek. 0,00

Hvorfor kan jeg ikke gå ind og udligne disse poster ??

Regnskabsåret for 2015 er stadig åbent, og den kursdifference som er, burde bogføres i år 2015.

 

Var det ikke en ide, hvis man vil have nogle gamle poster udlignet som i VAL giver nul, at de så kommer over i en kassekladde.

Nu får man så denne besked:

Kan ikke udligne posteringer

 

Der er automatisk dannet posteringer for valutakursdifferencer. Valutakursdifferencer kan ikke bogføres i lukkede regnskabsår. For at udligne posteringerne skal du åbne følgende lukkede regnskabsår:

2014: 01.01.14 - 31.12.14

Og det forstår jeg ikke.

Den burde tage den sidste post man udligner med alt andet, og bogfører den kursreg. på den dato.

 

spurgt 27 Jan, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af Doris Flintrup (1,060 points)
lukket 8 Maj, 2017 af Andreas Polk

4 Svar

Hej Doris

Det er der en god forklaring på.

Der beregnes valutakursreguleringer på betalingstidspunktet.

Så betalingen på 1.921,00 resulterer i en kursregulering som vil blive bogført på betalingstidspunktet.

Den resterende del bliver bogført på restbetalingstidspunktet.

Vi arbejder i øjeblikket på at få implementeret at man kan foretage disse reguleringer med en bogføringsdato som ligger i første åbne dato så den i dit tilfælde vil bogføre den fra 2014 den 01.01.15.

Men indtil vi får det udviklet så er der desværre ikke mulighed for at gøre det på andre måder.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 28 Jan, 2016 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
Og hvornår begynder i arbejdet på dette problem.
Jeg tror ikke jeg er den eneste som har brug for det.
Er i startet på dette. Jeg må sige jeg syntes det har 1. prioritet. Og hvornår forventes det færdigt ???
Hej igen Doris
Jeg er helt på linje med at det for dig har 1. prioritet men det betyder desværre ikke at det også får det hos os. Som sagt så ved jeg positivt at vi er i gang med opgaven og forventer den færdig i marts måned men jeg skal selvfølgelig nok vende tilbage når vi har noget mere konkret.
Hej

I denne sag er det således, at pr. 31/12 2013 har kunden et tilgodehavende på kr. 8245,00

i 2014 er der en faktura på kr. 1921,00

Kunden har så stadig et tilgodehavende pr. 31/12 14 på kr. 6324,00

I 2015 er der så nogle betalinger, kreditnotaer og nogle fakturaer på i alt kr. +6324,00

Og så er vi på NUL. Men man burde jo ved den sidste post i 2015, kunne gå ind og nulle hele kontoen ud.
besvaret 28 Jan, 2016 Forslag af Doris Flintrup (1,060 points)
Hvornår er i færdig med at programmere dette problem. Det er jo ikke kun mig som har det.

Tid færdig ???
besvaret 19 Sep, 2016 Forslag af Doris Flintrup (1,060 points)

Hej Doris
Til, at starte med vil jeg gerne undskylde for, at du ikke har fået en opdatering sidste Februar sidste år.
 

Vi har dette ønske oprettet på flere indlæg og derfor også lidt forvirrende når dialogen er på forskellige indlæg. Der er forsat ikke blevet implementeret en løsning på dette ønske – Vi har dog arbejdet meget på, at finde en løsning men det er ret udfordrende rent teknisk.

Det er også udelukkende i de scenarier hvor der ikke er udlignet korrekt inden året er blevet lukket.
Jeg vil dog lukke dit indlæg med henvisning til det andet så vi holder alt kommunikation samlet på et indlæg og ikke på flere forskellige. Jeg kan se, at du også har skrevet det andet indlæg.

Det betyder også, at når der er mere nyt i sagen vil det blive opdateret inde på http://forum.e-conomic.dk/18321 
 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 8 Maj, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”