forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mulighed for at angive en dato i en betalingsbetingelse?

0

Hej E-conomic

Det vil være meget smart, hvis vi havde mulighed for at vælge en bestemt betalingsdato frem for at skulle vælge f.eks. 14 dage netto eller løbende måned.

Vi har brug for at kunne lave en betalingsfrist, som hedder 14 dage før kursusstart, hvor kursusstart kan være alt fra om 14 dage til måske om ½ år.

Jeres betalingsbetingelser arbejder med relative størrelser mens vi har brug for absolutte størrelser – dvs. at kunne angive en dato.

Kan I udbygge det?

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 20 Jan, 2016 i Forslag » Andet af Jens Kirk (7,880 points)

1 Svar

Hej Jens,

Det kan du sagtens - du skal blot oprette en betalingsbetingelse af typen "Forfaldsdato", så kan du eksplicit vælge datoen.

Mvh.

Christian Estrup

Development Director

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 21 Jan, 2016 Forslag af Christian Estrup (19,850 points)
Super godt :-)

Det må da være noget relativt nyt? Fordi jeg har med diverse kunder (rådført af jeres supportere i flere omgange) måtte lave workarounds for at kunne gøre netop det.

Samt understøtter jeres API det nu også? Måske ikke SOAP, men så REST?

Gad vide hvad forfaldsdato hedder på data niveau? Jeg må prøve at udskrive objektet fra en faktura, som er sat til betalingsbetingelsen af typen Forfaldsdato.
Muligheden har været der i 'mange' år. Længe nok til, at jeg ikke kan se det i vores kode-historik (da vi har skiftet SCM flere gange siden da :-))

SOAP understøtter det i hvert fald - her vil betalingsbetingelser af typen Forfaldsdato gøre DueDate-feltet skrivbart (default er fakturadatoen).
Vildt nok :-) I skal helt klart lige fortælle jeres supportere om det, fordi jeg er i flere omgange blevet fejlrådgivet, når jeg på vegne af en kunde har haft ringet eller skrevet ind.
overvejes× 117
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”