forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Faktura mailen - KUN til tilknyttet faktura mail..

+2
Hej

Vi sælger til trælaster, privatfolk og hegnsfirmaer i hele landet.

Noget vi får mange henvendelser om, er at faktura mailen går pr automatik til sælgeren tilknyttet ordren, OG til firmaets faktura mail. Sælgerne vil ikke have fakturaen, de bliver forvirret over at de modtager mails med fakturaer, så tror de ikke at bogholderiet får den, de vil kun have en ordre bekræftelse. Resten skal deres bogholderi klare.

Desuden kommer den ikke 1/3 af tiden med deres faktura mail alligevel, der er en seriøs fejl i jeres system, som jeg har ringet om et par gange. Istedet kommer den kun med sælgerens mail adresse og jeg skal manuelt ind og finde den der er tilknyttet bogholderiet.

Få det nu fikset.

Jeg har talt med et par stykker fra E-conomics om dette over et par dage, bla Christina og Rasmus, og dette kan ikke lade sig gøre i dette system. Christina ændrede det hos mig den anden dag i troen om at det kunne lade sig gøre, men Rasmus ændrede det tilbage igen idag. Man kan kun lave enten eller..!

Man burde kunne lave det sådan at man kan vælge en hel gruppe fx Trælaster og vælge at fakturaen KUN skal sendes til deres bogholderi når kunden ønsker det sådan. Det kunne man i vores tidligere salgssystem.

Vh Jacob Rind / Lind Beton 2143 0023
spurgt 8 Okt, 2015 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af Lind Beton (180 points)
status opdateret 15 Okt, 2015 af Lauris Sørensen
Dette giver også gråhår ved os!!!

VH Mads Nylev

3 Svar

Hej Jacob

Tusind tak for dit indlæg og forslaget.

Jeg kan godt forstå at der har været noget tilføjelse af reference personer frem og tilbage, det kan være en jungle at finde ud af hvor, fakturaen ender henne når der er faktura e-mail, reference personer, attention personer mv.

Som udgangspunkt vil Tilbud/ordre/faktura altid sende til reference/attention personens e-mail adresse, medmindre der i: Salg -> Opsætning -> Kundeopsætning, er sat flueben i "Send altid til kundens e-mail adresse"
Så vil det altid være adressen fra kundens stamkort der anvendes.

Dette betyder også at hvis du tilføjer reference personer på tilbud/ordre, hvilket jeg forstår er en integreret del af din arbejdsgang, så vil det være hensigtsmæssigt at fjerne reference personen når du konverterer til faktura, således at reference personen ikke modtager denne og e-conomic henter adressen fra kundens stamkort.     

Ovenstående går for nuværende rigtig fint i tråd med den tiltænkte hensigt vi har på dokument afsendelser, hvorfor vi ikke ønsker at implementere ny funktionalitet på dette område.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 15 Okt, 2015 Bogføringshjælp af Lauris Sørensen (34,900 points)
Dette er med forbehold for at jeg har forstået dit spørgsmål korrekt! :-)

Kan du ikke undlade at taste e-mail adresse ind på dine kontaktpersoner?
Jeg er rimeligt sikker på, at der kun sendes til "faktura-mail" på kunden så.

Dermed kunne du lave 2 kontaktpersoner - "Hans Hansen - Faktura" og "Hans Hansen - Ordre" eller lign.

En uden e-mail adresse og en med, og bruge dem på henh. faktura og tilbud/ordre.

/Bjarne
besvaret 27 Okt, 2015 Bogføringshjælp af bb80 (340 points)
Kan man ikke ned, så får sælger bare ikke sin ordrebekræftelse.... Hvis kunden ikke får sin ordre bekræftelse inden man sender varerne, så kan de jo ikke se om man har tastet rigtigt..


Vh Jacob Rind
Hej

Jeg fandt en App til e-conomic som hedder "Ant Text", den er under deres apps - e-mail.

Den sender kun til kundens faktura e-mail, og det løste mit problem, og nu kan jeg også sende fra min egen e-mail i outlook, så kunderne kan svare direkte tilbage.

Mvh

Niels
besvaret 20 Dec, 2015 Bogføringshjælp af Niels Jørgensen (380 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.