forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Rykkerprocedure - rente og gebyr burde følge fakturaen

+5
Når der udstedes en rykker, burde renter og gebyrer fra denne rykker efterfølgende kun kunne rykkes for, når der samtidig bliver rykket for den faktura som rykkeren vedrørte i første omgang.

I dag dukker renter og gebyrer fra første rykker op på både Rykker 1, 2 og 3...!
Og dette uanset om fakturaen først dukker op på Rykker 3.

Dette gør rykkersystemet uoverskueligt og besværligt (tæt på umuligt) at bruge, da jeg for Rykker 1 og Rykker 2 manuelt skal fjerne alle de kunder der tidligere har fået tilsendt en rykker med renter og gebyrer.
Og da man ikke kan rykke for enkelte poster, kan jeg derfor heller ikke rykke for eventuelle nye forfaldne fakturaer.

En klar fejl. Rykkeren skal naturligvis følge fakturaen.

Håber I vil kigge på dette.
spurgt 28 Sep, 2015 i Forslag » Andet af nem-hr (220 points)
status opdateret 20 Okt, 2015 af Lauris Sørensen
Hej
Jeg er så enig. Det er noget simpelthen noget rod.
Det SKAL have 1.prioritet hos E-conomic.
Hej,
Jeg ved det er lidt sent med indlæg i denne diskussion, men check eventuelt vores app Rykkerportalen.
Vi fokuserer netop på at rykkere skal hænge sammen med faktura, men vi laver også altid et kontocheck af debitor inden vi sender rykkere ud. Det betyder at vi også kan hjælpe dig med at få udlignet åbentstående poster, hvis du for eksempel skulle have kreditnotaer liggende, der ikke er udlignet med fakturaer.
Ring eventuelt til os på 23 91 53 39, hvis du vil vide mere.
Mvh,
Kim

1 Svar

Hej Nem-hr

Tusind tak for dit indlæg.

Rykkermodulet er et vel debatteret emne, nogle brugere har en arbejdsgang der passer perfekt til vores rykkermodul, andre har nogle behov hvor vores løsning falder fuldstændig til jorden.
Det betyder også at rykkermodulet er et af de områder vi gerne vil have under behandling når vores tid og ressourcer tillader det.

I denne behandling vil vi tage stilling til alt den kundefeedback vi har modtaget på den eksisterende løsning, samt de oplagte rettelser og funktionaliteter.

Konklusionen på dit forslag bliver derfor at vi er klar over at der er forbedringsmuligheder i modulet, men vi ikke har plads til at kaste os over opgaven for nuværende, men uomtvisteligt vil gøre det i fremtiden.

Lad mig gerne høre dine tanker herom smiley

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 20 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”