L A N G S O M T !!

+3
Jeg syntes efterhånden at jeres system bliver mere og mere ustabilt og langsomt

Min bogholder har meget ventetid når der skal bogføres tid og bilag

Det koster os som kunder mange penge i spiltid pga. når meget overbelastet servere osv.

I må komme med en plan for opgradering og tidshorisont
spurgt 11 Aug, 2015 i Spørgsmål » e-conomic generelt af ZIPP systems (230 points)
status opdateret 16 Sep, 2015 af Camilla Jesswein

2 Svar

Ked af at måtte skuffe dig - men E-conomic er fuldstændig ligeglade - det er jo ikke dem, der mister pengene. Jeg skal bogføre for mine klienter - og hvem betaler al spildtiden.

 

Hilsen

Helle
besvaret 11 Aug, 2015 Spørgsmål af Pinafore (900 points)
Hej Helle
Først og fremmest tak fordi du også er hoppet herind og melder dig på banen med dine erfaringer.
Ser jeg det hele lidt udefra så kan jeg godt forstå din frustration og jeg skal selv være den første til at blive rasende når systemer ikke opføre sig som man kunne forvente.
Dermed også sagt at vi ikke er ligeglade. Helt generelt er der en holding her i butikken om at det er bedre forretning at levere en god service som brugerne har lyst til at komme tilbage til og det vil altid være det vi vil stræbe efter.
Det som jeg må erkende og lære af din kommentar er at det er vi simpelthen ikke gode nok til at vise.
I mit andet svar på denne tråd kan su se lidt mere om hvad vi har gjort mht. hastighed og hvad vi vil gøre fremadrettet.
Så selvfølgelig også en kæmpe undskyldning til dig og undskyld for at det har ført til at du har spildt din tid. Forhåbentlig kan vi på andre måder være med til at sparer dig tid i det lange løb og med en forhåbning om at de problemer der har været med hastigheden bliver løst, så har vi i det mindste dét at se frem til.

Hej ZIPP systems

Vi er bevidste om der har været udfordringer med hastighed og specielt i dag har det været voldsomt frustrerende at systemet ikke fungere efter hensigten. (Læs mere om hvad der har præget driften i dag)

Vi kan jo læse/se/høre/mærke/føle at du ikke er alene om at opleve at systemet generelt kan finde på at køre langsomt. Vi er så heldige at vi har brugere af systemet som er meget villige til at fortælle os når de mærker at der er noget der ikke er efter hensigten og det er blandt andet noget som vi har mærket mht. hastigheden. 

Det der har fået serverne til at køre langsomt i dag har været en fejl i koden som har skabt et stort pres på serverne - det er én ting og det er noget der skal ordnes meget hurtigt da det har betydet at man til tider slet ikke kunne benytte e-conomic. 

En anden og mere omfattende opgave er at rette de generelle hastigheds problemer som jeg også læser at du giver udtryk for at opleve. På den front har vi helt konkret gjort det at vi har taget fat i kunder som oplever dette for at få pin-point'et mere præcist hvordan man oplever at det køre langsomt. Det vil nemlig hjælpe os i fejlsøgningen og dermed også i at løse det. 

Så - det vi har oplevet i dag har været ekstraordinært elendigt og er blevet ordnet i løbet af dagen. De generelle hastigheds problemer som vi ved en del brugere oplever er højeste prioritere resten af 2015 hvor vi i første omgang skal finde ud af hvad det skyldes og hvad der kan gøres. 

Med alt dette sagt så skal der sidst men absolut ikke mindst lyde verdens største undskyld for at vi ikke er gode nok, samt et kæmpe tak fordi i giver os meldinger om hvad det er i oplever, hvilket alt andet lige giver os en mulighed for at løse de ting der er vigtige. 


Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 11 Aug, 2015 Spørgsmål af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)
Hej Erik
Kommunikation kan aldrig blive præcis nok. Uklarheder fremkommer og forsvinder igen i dialogen. I livet og i vores arbejde søger vi at tage bjælken ud af eget øje før vi ser splinten i vores broders øje.
  
Vi vil ikke dømmes på aldrig at begå fejl, men på kvaliteten og hastigheden hvormed vi korrigerer evt. opståede fejl. Er vi så tilhænger af en fejlkultur? Nej, men vi erkender at vi ikke er ufejlbarlige. Så udover vi til stadighed forsøger at forbedre os så fikser vi fejl når de opstår. Fx præcisering af kommunikation.

Ikke overraskende deler jeg ikke din opfattelse af vores evne til at kommunikere på såvel fagligt og erfaringsmæssigt. Tegnsætning, som du har nævnt som en udfordring for mine medarbejdere er en svær ting. Sprogforskere og kyndige ud i sligt hævder at et fåtal kan sætte kommaer korrekt. Og der er sågar nogle der hævder at det er ligegyldigt fordi sproget alligevel forstås. http://politiken.dk/magasinet/interview/ECE2510228/sprogforsker-kommaer-er-ret-ligegyldige/  
Et eksempel på dette kunne måske være, at jeg trods den utraditionelle anvendelse af et spørgsmålstegn efter et udråbstegn i dit eget indlæg rent faktisk forstår at det er et spørgsmål og det er et der ligger dig meget på sinde.  Så lad mig forsøge et svar herpå. Jeg kan ikke med sikkerhed sige hvad du (eller andre for den sags skyld) har fortolket eller fejl fortolket. Imidlertid kan jeg fortælle at drift og hastighed er nummer et. Så der tilføres alle de nødvendig ressourcer til at løse et givent problem med dette. Der har vi igennem tiden set at alle kompetente ressourcer indsættes hvis det er nødvendigt. Jeg håber med dette at have klarlagt vores modus på dette felt.

Fsva. udmelding om tanker planer om udvikling. Ovenpå et hektisk forår med opkøb, integration af virksomheder mm. så er planen at vi kommer med noget mere information omkring fremtiden. Så forvent info herom snarligt. Vi synes bare, at vi det er god stil at vise at vi har styr på driften – der jo ref. ovenstående er nummer et, før vi taler om andet.

Og som skrevet tidligere og sagt direkte til dig. Du er altid velkommen med dine synspunkter enten offentligt eller direkte. Din skarpe pointer og skarpe pen værdsættes.

mvh

Kim SM
Hej Kim.
Jeg vil ikke træde mere i det, men …! Det er muligt, at nogle sprogforskere mener, at en tekst kan forstås uden tegnsætning. Her er jeg helt uenig. En tekst kan læses, både uden tegnsætning og mellemrum, men lige netop tegnsætningen er tænkt som en hjælp til forståelsen. Der var engang et tema i skolen, der hed: Læs og forstå. Der må have været en årsag til dette tema, og lur mig, om det ikke var dengang tegnsætningen i skolen blev rimelig afslappet, og sprogforståelsen tilsvarende udvandet. Jeg har tidligere givet et eksempel på en tekst, hvor en persons liv eller død var afhængig af placeringen af et enkelt komma.
Derfor
Hej Erik,

Jeg har heldigvis aldrig sat komma i en sætning, der har betydning for liv eller død. Mine gerninger udi kommatering har mestendels haft betydning for min lærers karaktergivning.

Jeg er selv tilhænger af sprogrøgtning, så lang tid det ikke udvikler sig til sprogrevselse. Så derfor er jeg fan af fx. "Oh Danmark" fra Politiken http://www.smiletsland.dk/html/dan/ohdanmark.htm
Ja, Kim, det er muligt, men hvorfor henvise til Politiken?

Alligevel skal du have et par eksempler, hvor du har mulighed for at sætte et komma 2 forskellige steder:
"Hænges ikke benådes"
"Forfremmes ikke fyres".

Nå, men det, der nu får mit p.. i kog, er, at jeg har valgt en sen aftentime til at få noget fra hånden i e-conomic. Og hvad sker der: Ikke alene er systemet langsomt, men nu er der end ikke adgang.
Hej Erik
Som et eksempel på hvordan man med et smil kan røgte fremfor med en krabask revse.

Og dine to eksempler er de klassisk anvendte. Et 3. kan være "Vi spiser farmor!" hvor et manglende komma er dårligt nyt for farmor :-). Med forebehold for ikke at have læst alle indlæg her i forum er det ikke min opfattelse at det er så vigtige situationer hvor tegnsætningen halter.

Og ja. Det var nedetid 2154 - 2205 i går. Forbandet dårligt. Jeg undskylder. Vi kommer med et blogindlæg senere i dag med mere information om situationen.