forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Flere felter til telefon numre?

0
Hej E-conomic

Det kunne være dejligt, hvis jeres Fax+Telefonnummer felt blev til 3 felter:

1) Fax nummer

2) Mobil nummer

3) Fastnet (kontor) nummer

Det ville gøre det såååå meget nemmere og overskueligt :-)

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 20 Maj, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Jens Kirk (7,880 points)
status opdateret 19 Okt, 2015 af Lauris Sørensen

2 Svar

Hej Jens

Tusind tak for dit forslag.

Som udgangspunkt vil jeg altid være påpasselig med at tilføje flere og flere felter i applikationen, der er allerede rigeligt at tage stilling til for vores slutbrugere når man tager det faktum i betragtning at de egentlig bare vil anvende vores regnskabsprogram.

Til gengæld kan jeg sagtens følge at der godt kan findes mere end ét relevant kontaktnummer på telefon. Som tilføjelse hertil er Fax i min optik ikke nødvendigvis en information vi behøver at præsentere for vores slutbrugere længere.

Så hvis vi kunne ændre feltet Fax til Mobil telefonnummer, tænker jeg at vi kan fortsætte med at præsentere brugerne for mere relevant information, uden at påtvinge nogen at tage stilling til endnu flere felter i opsætningen.

Lad mig høre hvad du tænker om ovenstående.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 2 Jun, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Lauris

Ja tak til 3 felter:

1) Mobil-nummer (SMS-udsendelse via Apps)
2) Kontor- / fastnet nummer
3) Fax nummer

Er det ikke noget, som I kan lave relativt snart, fordi mange af mine Eco-kunder (som jeg er IT-ansvarlig for) klager over denne store begrænsning. Samt vi kan ikke umiddelbart sætte vores API-integration til at udsende SMS'er, fordi det hele er "smidt sammen" i et felt.
Hej Jens

Så har jeg seneste nyt fra fronten med hensyn til dette indlæg.

Der var klar enighed om at det kunne være optimalt at gøre en indsats her. Vi stødte dog på nogle udfordringer undervejs. Det var den type opgave der pludselig var mere omfattende end først antaget når man fik den under luppen.

Her tænker jeg på inkludering i tabeller der skal indeholde kundeinformationer, rapporter, historiske data, API endpoints med videre. Det ville derfor optage nogle ressourcer vi ikke følte ville stå mål med udbyttet af dette forslag.

Vi er derfor i sidste ende endt med ikke at arbejde videre med dette, og beholder vores eksisterende felter.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 19 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
E-conomic i en nøddeskal :-(

Hvorfor tager I ikke jeres udviklingsarbejde alvorlig?

Hvorfor stopper I, når I møder udfordringer?

Hvorfor afviser I hovedparten folks forslag?

Er jeres bruger-forum ikke blot blevet til et forum, hvor I godkender den feedback, som lige med nemhed passer ind?

Hvor er offerviljen til at imødegå brugerne?

Det er jo indlysende klart for alle at der er brug for flere felter i en moderne verden, hvor folk og firmaer har flere telefoner (hjemme-telefon, kontor-telefon, mobil-telefon privat, mobil-telefon firma, fax-nummer osv). Så møder I lidt udfordringer, og så droppes det alligevel.

Se hvor mange forslag, som jeg (som værende en af de mest bidragende programmører her i forummet) er kommet med igennem årene fra mine eco-kunder og se på, hvor meget af det, som er blevet optaget, og i dag er realiseret i E-conomic.

Jeg kan ikke på stående fod huske et eneste eksempel på noget, hvor jeg kan pege på af mine eco-kunders forslag, som er blevet realiseret. Jeg kan huske forkert, men pointen er blot, at jeg gennem årene har fået en erfaring, som hedder, at det næsten ikke er muligt at få noget realiseret af ens eco-kunders gode forslag.

Og så er det lige at man spørger sig selv, hvorfor man bruger så meget tid i E-conomic miljøet...

Jeg fristes til at sige højt, hvad jeg går og tænker, nemlig at dette forum er blevet en joke. I lader af image-mæssige årsager som om, at I udvikler efter brugernes feedback, mens I kører efter jeres egen stramme projektstyring.
Hej Jens

Jeg kan sagtens forstå den frustration du sidder med nu efter en melding som denne, og kan sagtens forstå at det føles som om vi ikke tager vores udviklingsarbejde alvorligt.
Dette er naturligvis ikke tilfældet, men jeg kan sagtens se opfattelsen heraf. Vi har jo naturligvis den altoverskyggende faktor der er at når vi introducerer noget i grund-applikationen så påvirker det samtlige brugere i e-conomic.

Derfor vil vi også godt bruge de udviklingstimer vi har til rådighed til at udvikle features og ændringer der virkelig kan mærkes ude hos brugeren. Her er nogle af de bedste eksempler der er kommet fra forummet ting som:
- Avanceret søgning i debitorer
- Filnavne på udsendte PDF’er
- ”Valgt beløb” i Åbne posteringer
- Markering af posteringer i kassekladden

Vi har stadig et kæmpestort antal af feature requests liggende på vores backlog, hvorfor vi indimellem er nødt til at sortere i hvad vi tager ind, således at de nye funktionaliteter også når at komme indenfor en overskuelig fremtid.

Så der er fortsat et stort fokus på brugerønskede feature requests. Når dette er sagt, så har vi naturligvis også vores eget roadmap for hvor produktet skal hen, og afsætter selvsagt ressourcer til at få dette til at lykkes.

Håber ovenstående kaster lidt lys over sagen, om end det ikke er noget mirakel svar.

Mvh. Lauris
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”