forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Felt med mailadresse og tlf nummer ved fakturering.

0

Hej

Vi er et Bed and Breakfast med mange skiftende kunder. 

Når vi går ind i salg, har vi under kunder derfor kun oprettet en "kontant kunde" og en "bank kunde".

Hvis det så er en kontant kunde, klikke vi på kontant og sætter så kundens navn og adresse ind under "Modtager" Der mangler vi så 2 felter. Et felt med kundens mailadresse og et felt med kundens telefon nummer.

Når vi Når vi så sender og bogører via mail, skal den selv tage mail adressen og sætte ind i modtagerfeltet.

Ligeledes vil det være nemt når der er kunder der kommer tilbage. Så kan vi søge deres foregående faktura i arkivet. Kopier fakturaen og sende den. Som det er nu, skal vi lede efter mailadressen i vores mail system eller spørge kunden efter den igen.

Venlig hilsen

Michael kjærum, Bymarkens B&B, 4000 Roskilde

 

spurgt 11 Maj, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Bymarkens B&B (120 points)
status opdateret 13 Maj, 2015 af Steffen Jensen

1 Svar

Hej Michael,
Tak for dit indlæg. smiley


Debitormodulet er tiltænkt til på en anden måde, derfor oplever du lidt udfordringer i den måde som du anvender modulet på.

Informationer som telefonnummer og e-mail, kan kun opsættes på selve kunden i kundekartoteket, og ikke på hver enkelt faktura, da det er kontaktinformation, der går igen på alle fakturaer på samme kunde.

For at du kan få e-conomic til at tage mail-adressen automatisk med, når du klikker bogfør og send, kræver det at kunderne er oprettet i kundekartoteket med dertilhørende information.

Alternativt kan du benytte et af fritekstfelterne, fx øvrig ref eller tekst 1. Her kan du skrive kundens telefonnummer samt e-mail. Her vil e-mailen dog ikke komme med når du trykker bogfør og send.

På baggrund af overnævnte muligheder vil denne funktion ikke blive implementeret i e-conomic.

Jeg takker for dit indlæg og engagement her på vores forum. 


Med venlig hilsen

Steffen Jensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 13 Maj, 2015 Forslag af Steffen Jensen (2,920 points)
overvejes× 119
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”