Hej Jacob,
Hvis du gerne vil have kunde-stamdata med ud, er det nok mere en rapport end en eksport, du er ude efter: Kundens navn, adresse m.v. har jo ikke noget 'specielt' at gøre med, at han er tilmeldt et abonnement; dét er derimod almindelige kunde-stamdata - og en inkludering af dette ved eksport vil desuden give en uoverensstemmelse med det tilsvarende import-format.
Men anyway - nu skal det jo heller ikke være en terminologi-diskussion om man kalder... 'udtrækket'... det ene eller det andet :-)
Hvordan tænker du at få varelinjerne med? Du nævner "1 pr. kolonne", hvilket jeg læser som "1 (ekstra) kolonne pr. vare(linje)". Men hvad vil du så gerne have med fra varelinjen? Der kan jo for hver linje både være varenummer, -tekst, antal, evt. særpris og afdeling.
Her tror jeg igen, vi rammer ind i, at et sådant udtræk vil blande flere forskellige ting sammen: En kundes tilknytning til et abonnement i en given periode, og så det underliggende abonnements specifikke varelinjer. Så her kunne jeg godt hælde mere mod at stille de 'rå' udtræk til rådighed - abonnenter, abonnementer og abonnements-varelinjer (og kunder er der jo i forvejen) - dét vil jo muliggøre en 'samkøring', der kan tilpasses helt til den enkeltes behov, fx via lidt snedige opslags-makroner i Excel.
Mvh.