forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Navn på vedhæftet fil ved udsendelse af faktura via e-mail

+4

Til rette vedkommende

I forbindelse med udsendelse af faktura via e-mail, vedhæftes fakturaen i dag som pdf. Navnet på denne fil består af:

  • Aftalenummer (fortroligt)
  • Id (til sporing?)
  • Dato
  • Klokkeslet

Vi kunne i stedet tænke os, at det udelukkende var fakturanummeret. Det har vi altid tidligere benyttet i andre systemer med stor success.

Især er det afgørende, at aftalenummeret fjernes, da det er fortroligt (pinlig fejl).


-- Med venlig hilsen / Best Regards Ronnie Huang-Andreasen Chief Technical Officer DOCONTROL A/S +45 45 87 53 42 (office) +45 40 63 53 42 (mobile)
spurgt 4 Dec, 2014 i Forslag » Fakturalayout af docontrol (160 points)
status opdateret 3 Maj, 2015 af Lauris Sørensen
Helt enig!

4 Svar

Kan kun være enig.
besvaret 4 Dec, 2014 Forslag af jesper (1,010 points)
Goddag de herrer.

Tak til docontrol for indlægget og det glimrende forslag.

Jeg er enig i at det ville være hensigtsmæssigt at ændre navnet på den vedhæftede pdf, som den fremsendte faktura lander på.

Dette er en gennemgribende ændring som vil være nødvendig at finde en løsning på, samt at få gennemtestet ordentligt. Herfra vælger jeg dog at tage forslaget med videre, og få oprettet en anmodning om at udvikle dette.

Jeg vil opdatere dette indlæg når der er konkret nyt.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 11 Dec, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Jeg kan også kun anmode om at i får kigget på det her hurtigst muligt. Vi har flere større kunder hvis fakturaprocesser stiller krav til at filens navn indeholder eller matcher fakturanummeret - hvilket blot bliver endnu mere besværligt ifm. abonnementsudsendelser.
Så er der nyt fra e-conomic fronten i forhold til dette forslag.

Det blev simpelthen udgivet med vores seneste opdatering. Hvilket nu betyder at der ikke længere skulle være tvivl om hvilket dokument der bliver sendt ud fra e-conomic til modtageren.

Håber I vil få god gavn af denne forbedrede funktionalitet.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 3 Maj, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Lauris

Hvornår blev jeres seneste opdatering sendt ud?

Med venlig hilsen
Ronnie Huang-Andreasen
Hej Ronnie.
Den var meget kort udrullet onsdag morgen d. 29 april 2015, blev derefter rullet tilbage grundet komplikationer.
For endeligt at gå live torsdag d. 30 april 2015.

Med venlig hilsen
Lauris Sørensen
Ok, jeg kiggede på nogle e-mails fra 29. april, men der kunne jeg ikke se nogen forskel. Dette forklarer det nok. Ved du om det kun påvirker nye fakturaer eller om det også har effekt på påmindelser, m.v.?
Ændringen gælder for samtlige dokumenter der sendes ud af e-conomic. Naturligvis ikke historisk, men fremadrettet. Så også kontoudtog, rykkere, tilbud, ordrer mv.
Det lyder godt, Lauris.
Navn på fil ved udsendelse af faktura
Hej alle

Vi (itnvision aps) har en email app til e-conomic, hvor man selv sætter det der skal være foran fakturaen når den udsendes som pdf.

Det kan være jeres firmanavn og det vil så blive kombineret med fakturanummer.

Ring elelr skriv, hvis vi skal snakke om det (7025 7600 eller mail per@itnvision.dk)

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 3 Maj, 2015 Forslag af Per Holm Pedersen (18,020 points)
Hej Per

Vi udvikler selv programmer og apps, så vi kunne i og for sig selv udvikle det. Dog mener vi, at der her er tale om noget, der bør rettes som en del af den licens vi betaler til e-conomic.

Med venlig hilsen
Ronnie Huang-Andreasen
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”