forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Priser på bestillinger i forkert valuta

+4
Hvis man opretter en bestilling for en kreditor med USD eller EUR som valuta, så sættes der DKK beløb ind som f.eks. EUR beløb.

Beløbet er antageligvis den beregnede gennemsnitskostpris i DKK, men det angives som et beløb i EUR og bliver dermed en ca. en faktura 7,5 misvisende.
lukket som en kopi af: Kostpriser i anden valuta
spurgt 25 Nov, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af qabi (1,090 points)
lukket 24 Aug, 2017 af Jesper Mieritz

4 Svar

Hej qabi.

Tak for dit indlæg.

Har du mulighed for at prøve at uddybe denne specifikke situation for mig, jeg er helt med på at det naturligvis omhandler omregning af enhedspris i bestillingen. Så det jeg tænker på om du vil uddybe er, hvilke beløb indsætter e-conomic automatisk? Og hvilke beløb så du gerne at e-conomic istedet indsatte?

Så vil jeg lige forsøge mig med at genskabe din situation, og tage stilling til hvorvidt resultaterne heraf er uhensigtsmæssige eller hvordan det ser ud smiley

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 1 Dec, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Lad os sige at jeg køber nogle dimser for 1 EUR pr. stk. Når jeg har gjort det et par gange er den beregnede kostpris for denne vare f.eks. 7,47 DKK.

Så går jeg ind og laver en bestilling på 1.000 dimser. E-conomic sætter nu værdien pr. dims til EUR 7,47 og den samlede bestilling til EUR 7.470 selvom det korrekte jo ville være EUR 1.000.

Når bestillingen så er på 100 linier, og man manuelt skal sidde og slå hver pris op og rette til, så bliver det en stor ulempe.
Import af Enhedspriser (Ikke kostpriser)
Hej Qabi.

Jeg vil lige starte med at undskylde den lange svartid der har været på din respons. Den er må være druknet i alt juleposten, det er jeg frygtelig ked af.

Jeg kan sagtens se problematikken I at Bestillinger ikke omregner på nogen som helst måde.
Jeg tænker at vi med fordel kan bruge omregningsfunktionen som allerede gør sig gældende på "Vareleverandørfakturaer" hvor at den gennemsnitlige kostpris i DKK bliver omregnet til den kurs den aktuelle valuta står til.

Jeg vil derfor gå videre med dette forslag.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 12 Mar, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Jeg er SÅ enig !! Vi har præcis samme problem. 
Se vores indlæg om samme problemstilling her:
besvaret 23 Mar, 2015 Forslag af Lou (270 points)
Oprettede indlæg i går om præcis samme problem. Mit forslag er, at man i stamdataene på varen har et felt til 'Indkøbspris' samt valuta. Denne pris er den som automatisk kommer frem på bestillingen, hvis ikke man ændrer det. Enkelt. :-)
Hej alle deltagende.

Hermed lige en opdatering på dette indlæg.

På vores seneste prioriteringsmøde har vi valgt at gå videre med at udvikle denne funktionalitet, så den fungerer hensigtsmæssigt.

Jeg vil holde denne tråd opdateret med seneste konkrete nyheder

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

besvaret 29 Jun, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 106
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”