Hej Benny :)
Jeg har fået vendt sagen med vores udviklere. Du har helt ret i, hvad du skriver og det er rigtig irriterende, at man ikke kan importere en fælles fil.
Det er dog sådan, at vi vil gå i en anden retning med den måde man håndterer indbetalinger via PBS.
Det er nemlig sådan, at vi har fået bankintegrationer til de danske banker, hvor alle disse indbetalinger kan komme direkte ind i e-conomic, så man helt slipper for de her filer, der skal eksporteres og importeres.
Lige nu mangler vi funktion til at aflæse OCR linjen, men når denne komme, så vil det fungere på den måde, at alle transaktioner fra banken kommer direkte ind i e-conomic med OCR linjen. OCR linjen kan bruges til at matche op med fakturanummer og derved også faktura og kunde i e-conomic.
Man kan så med et enkelt tryk få alle dine fordelt ud, så de flot skal bogføres.
Det var en lidt overordnet forklaring. Du kan læse mere omkring det her.
Fordi vi arbejder hen mod denne løsning, så vil jeg afvise dit forslag om at kunne importere filen i et hug. Ikke fordi det et dårligt forslag. Det giver super god mening. Jeg vil bare vurdere, at den anden løsning er fremtiden og derfor også den vej vi skal gå.
Glædelig jul :)
Med venlig hilsen Jesper Mieritz