forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

e-conomic som e-mail adresse

+4
Jeg arbejder som administrator, så jeg har kunder, der bruger e-conomic og jeg bruger selvfølgelig selv e-conomic; men med tiden bliver jeg mere og mere irriteret over, at fakturaer og andet materiale til kunder bliver sendt med afsenderadresse fra e-conomic og ikke fra min egen e-mail-adresse.

Det jeg tit og ofte oplever er, at den faktura, som bliver sendt fra e-conomic's e-mail adresse lander i mine kunders mail sammen med alt for mange andre mails med det resultat, at den drukner ---> regningen bliver ikke læst og dermed heller ikke betalt.

Jeg er derfor selv begyndt at lave fakturaer, hvor jeg sender dem til min egen mail-adresse først, for dernæst at sende den til kunden. Det gør mine kunder også!

Det må være muligt at lave om på dette, således at det er vores, brugernes e-mail adresse, der bliver anvendt ved afsendelse af fakturaer m.m. fra e-conomic?

Charlotte Beckwith, HD(R)

http://www.cbregnskab.dk

 

spurgt 26 Jun, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Charlotte Beckwith (1,650 points)
status opdateret 30 Jun, 2014 af Lauris Sørensen

5 Svar

 
Bedste svar
Enten kræver den slags adgang til din (economic kundens) exchange server eller klient konto, eller også skal der fuskes med email header - hvilke giver anledning til at talrige spamfiltre går amok....   Bortset fra det er ideen glimrende ;-)

Mvh

Robert Nissen
besvaret 26 Jun, 2014 Forslag af Robert (2,090 points)
valgt som bedste svar 27 Jun, 2014 af Charlotte Beckwith

Hej Charlotte

 

Tak for dit indlæg og det fine forslag.

 

Som Robert meget rigtigt pointere, så ville det kræve nogle adgange som vil være yderst uhensigtsmæssige.
Og den mere tekniske forklaring findes faktisk i dette forum-indlæg, hvilket også bevidner om at det har været oppe og vende før. Selvom indlægget er gammelt, er problemstillingen/begrænsningen stadig identisk. 

 

Det er tekniske begrænsninger der gør det til en umulighed på nuværende tidspunkt, og vi føler trods alt at den nuværende løsning er væsentligt bedre end slet ikke at have mulighed for at maile direkte fra aftalen.
Jeg håber at ovenstående svar har kastet lidt lys over sagen, omend det ikke imødekommer din forespørgsel.


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 27 Jun, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Charlotte

Vi har en email app til e-conomic, der er udviklet så man som administrator kan håndtere flere "kunder" således man kan sende tilbud, ordre og faktura medde enkelte kunders egne emailadresse.

Altså sådan at modtageren kan besvare på mailen.

Man kan også sende tekst med, der er som standard tre faner således man kan have forskellige sprog og forskellige signatur som standard.

Skriv eller ring til mig telefon 7025 7600 eller mail salg@itnvision.dk

Vi er ved at lave en ny video om løsningen, den kommer efter sommerferien.

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 29 Jun, 2014 Forslag af Per Holm Pedersen (17,640 points)
Hej Charlotte,

Prøv app'en Ant Text - http://anttext.com til e-conomic.

Så kan du sende fra din egen e-mail adresse, og lave forskellige e-mail skabeloner i word for hver af dine kunder hvis du har brug for det.
besvaret 25 Dec, 2015 Forslag af Niels Jørgensen (380 points)
Vi har også mange kunder hos E-conomic og vi har tidligere foretaget vores egen undersøgelse af netop det problem, som du beskriver, og fandt ud af, at omkring 20% af e-mailene ikke blev læst / gik i spam-filteret.

Jeg har talt med E-conomic om det så mange gange, men på et tidspunkt giver man bare op. Det er kun deres egen meninger som tætter.

Vores løsning var at programmere alt mail-udsendelse via API'en og så røg vi ned på næsten 0% som ikke blev læst, fordi vi er stærke på mailserver-området og bruger whitelistede IP'er, SPF, DomainKeys og andet til at undgå emails stemples som spam. Men der er stadig situationer, hvor det bare er hurtigere og smartere at kunne sende enkelte emails via E-conomic, og det gør vores eco-kunder også vel vidende om, at ikke alle deres kunder læser posten.

Jeg er også server-ansvarlig og postmester for flere af vores kunder. Jeg er teknisk vidende om hvor smart e-conomic kunne have løst det, men e-conomic sætter en ære i at fremføre tekniske argumenter for, hvorfor det ikke kan lade sig gøre.

Der er en ufattelig stædighed i E-conomic og det skaber dybe ridser i lakken.

Eco-kunderne, som er lidt teknisk vidende, kan ikke andet end at ryste på hovedet og så ellers gå i gang med at løse det via API'en eller via Apps, men det kan aldrig blive lige så godt løst, som hvis E-conomic løste det i sin kerne.

Det er himmelråbende forkert, at E-conomic er så dårlig i så vigtig en funktion, som at udsende emails. Det bliver nemt for konkurrenterne at overhale E-conomic på dette punkt.

E-conomic kunne have løst til at ved at tillade egne SMTP-servere eller at eco-kunderne spoof'ede egen email-adresser og via SPF tillod at e-conomics mailservere udsendte emails på vegne af ens firmas domæne. Men ak nej det er alt for avanceret til E-conomic - lad os hellere holde det simpelt (og ubrugeligt).

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

besvaret 27 Dec, 2015 Forslag af Jens Kirk (7,830 points)
opdateret 27 Dec, 2015 af Jens Kirk
Hej Jens

Jeg har lige sendt dig en PM i en anden tråd omkring dette. Ser at du er ekspert på mail server etc. og derfor meget interesseret i dine input til vores app vi har udviklet.

Den er fuldt integreret med Outlook og hvis du vil kan vi lige tage en snak for det kan være at du kan give os de rigtige input til at gøre det endnu bedre.

Ser frem til at høre fra dig.

NB! Kan se at Niels også har skrevet på denne tråd så tak endnu engang for at anbefale vores produkt. Du må meget gerne også give mig et kald.

Til Charlotte og Robert har jeg sendt en PB.

Venligste hilsner

/Antonio
CEO
Insight Office
+45 2113 0603
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”