forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kontoudtog debitorer/kunder - kolonne som viser forfaldne beløb

0
Jeg savner en kolonne på debitor/kunde kontoudtoget som viser, hvilke fakturabeløb der er forfaldne pr. den dag kontoudtoget udskrives. Hvis man tager udgangspunkt i det kontoudog, som allerede findes, tænker jeg, at der kunne være en kolonne helt til højre, som viser hvilke fakturaer der er forfaldne pr. den dag man udskriver kontoudtoget. Dette kunne også være en relevant oplsyning for de kunder, som man sender kontoudtoget til.

Kunne man nederst på kontoudtoget viser en fordeling af saldoen for forfald 0-30 dage, 31-60 dage, 91-120 dage og over 120 dage ville det være helt perfekt.

Dette kontoudtog findes i andre bogføringssystemer, fx. C5 og jeg vil komme til at savne det her.
spurgt 23 Jun, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af LRA (120 points)
gen-kategoriseret 14 Jan, 2016 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej Lone

Tak for dit indlæg og dit fine input.

Vi har jo mulighed for at sætte forfaldsdato på hver enkelt linje på kontoudtoget. Det er på som standard, det viser naturligvis ikke kun de forfaldne fakturabeløb, men det kan kunden så selv se ud af faktura- og forfaldsdatoen på hver linje.

Hvis du følger denne guide, og så skal det selvfølgelig være for "Kontoudtog":
http://wiki2.e-conomic.dk/salg/opsaetning/design-og-layout-kolonner

Så kan du tilføje "Forfaldsdato" til kolonner.

Dette er som du selv siger på baggrund af det eksisterende kontoudtog, og denne fungerer i takt med vores andre layouts, en fordeling ud på intervaldage vil kræve en ændring i dette layout, som vil gøre skabelonen signifikant anderledes fra det eksisterende.
Så det er ikke noget vi vil bruge ressourcer på at udvikle på nuværende tidspunkt.

Lad mig endelig høre dine tanker omkring forfaldsdato på det eksisterende layout :)

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 24 Jun, 2014 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”