forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

E-mail og faktura

+1
Jeg har et problem med, at den e-mail som er oprettet på en debitor i feltet "faktura e-mail" ikke kommer frem når jeg skal bogføre/sende faktura som e-mail. Der kommer kun de e-mailadresser som er oprettet under kontaktpersoner. Men det er ikke altid dem som er oprettet under kontaktpersoner som skal have faktura. Det virkede i det "gamle" e-conomic. Nogen der kan give en forklaring på hvad jeg skal gøre?

Tak :-)
spurgt 18 Jun, 2014 i Spørgsmål » Andet af clean (410 points)
status opdateret 18 Jun, 2014 af Camilla Jesswein
Dette er et dagligt irritations moment.
Det burde være muligt at lave en opsætning der betyder at alle fakturaer til en kunde bliver sendt til kundens fakturaadresse (og NEJ ikke nødvendigvis også ordrebekræftelser og tilbud m.v.). Herudover bør det være muligt at bruge flere dynamiske felter i sin mailsignatur og header.

1 Svar

Hej Clean

Mange tak for dit indlæg smiley
Det du skal gøre for, at det er den mail du har oplyst under kunden, der bliver sendt til er, at gå ind i salg-->opsætning-->kundeopsætning.
I det nye vindue der kommer frem (se nedstående billede), skal du sætte flueben i "send altid til kundens emailadresse". Når dette flueben er sat så vil den altid kun sende til kunden email medmindre du under kontaktpersoner også har angivet, at de skal modtage en kopi, så vil dette også blive sendt med.


Jeg håber ovenstående løser din udfordring og har du spørgsmål, så lad mig endelig høre fra dig smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Jun, 2014 Spørgsmål af Camilla Jesswein (29,860 points)
Hej Camilla.

Det løser problemet men det skaber et nyt. Når jeg vil sende en ordrebekræftelse kommer faktura e-mail frem. Den person som skal have ordrebekræftelse kommer også frem men i CC. Faktura-mail skal jo ikke have ordrebekræftelser. Kan du sige mig hvad jeg skal gøre i ved dette?
Tak:-)
Hej clean
Super at det løste problemet (fik lige set på mit billede, at jeg fik lavet firkanten for højt oppe - beklager) :)
I forhold til dit ønske om, at den kun skal kigge på kunden email, når der skal sendes faktura og ikke ordrer, så kan jeg godt se hvad du har i tankerne.
I e-conomic er det enten det ene eller det andet - den vil altid sende til kundens email er denne oplyst og du har sat den ovenstående flueben.

Det du evt. kan gøre er, at sætte det op, ved hjælp af kontaktpersoner og oprette en, du sætter på når du opretter din ordrer og en på ved oprettelse af din faktura. Fjerner du så det ovenstående flueben, så vil det udelukkende være kontaktpersonen og hvilken der er sat på og hvad de skal modtage kopi af, der vil blive registreret under afsendelsen.

Jeg håber ovenstående giver mening, ellers så må du endelig ringe herind på 88204840, så kan vi snakke om det.

Rigtig god aften :)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”