Fakturaer i fremmed valutaer i gammelt regnskabsår.

+1
Hej,

Jeg syntes det er meget omstændigt og ulogisk, at man skal ind og bogføre i et lukket regnskab, når der skal udlignes faktura i fremmed valuta dateret i gammelt regnskabsår. Jeg foreslår derfor, at man benytter betalingsdatoen, som dato for bogføring af kursdifferencer istedet for fakturadato, da kursdifferencen alligevel skal bogføres i det åbne regnskab og bestemt ikke høre hjemme i et lukket og afsluttet regnskab.

Venlig hilsen

Marlene Laursen

MagVenture A/S
spurgt 27 Maj, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af 442853 (130 points)
gen-kategoriseret 30 Maj, 2014 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej Marlene

Tak for dit indlæg :)

Det er faktisk allerede således at e-conomic ligger kursdifferencen på betalingsdatoen og ikke fakturadatoen. Så hvis betalingen ligger i det nye regnskabsår, så er der ingen ko på isen.

Grunden til at vi stadig skal have åbnet regnskabsåret er blot for igen at "aktivere" de poster der ligger i regnskabsåret, således vi kan kigge på dagskursen for den/de pågældende fakturaer.

Hvis du har oplevet noget andet, vil jeg meget gerne høre fra dig inde i supporten. Enten på telefon 88 20 48 40 mellem 9-14 på alle hverdage, eller på chatten 9-18 (man-tor) 9-14 (fre)

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 30 Maj, 2014 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)