Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Gentagende problemer igennem 2014 med både manglende hastighed og stabilitet

+6
Vi har igennem i år i adskillige omgange oplevet at e-conomic har været utilgængeligt i lange perioder eller har svaret meget langsomt. Dette problem har vi fortsat, selv om e-conomic indtil videre 3 gange har meddelt, at de har rettet fejlen. Alle 3 gange har de taget fejl, for vi har stadig problemet i dag og man kommer åbenbart ingen vegne ved henvendelse til deres support. Ydermere nægter de at give os en forklaring på fejlene.

I dag er problemet, som mange gange tidligere, at ved at vælge Salg -> Kunder, så loader kundesiden enormt langsomt, hvis man ellers har tålmodighed nok. Det har tidligere været forklaret ved, at der skulle genberegnes saldi for alle kunderne ved hver sideindlæsning. Bør beregningen ikke udelukkende ske i bogføringsøjeblikket og ikke når man blot ønsker en oversigt? e-conomics lappeløsningen var at sætte en tidsbegræsning på beregningerne - håbløs syntombehandling, hvilket jeg har gjort e-conomic opmærksom på. Hvortil svaret var, at de afviser at redegøre nærmere for fejl og løsning.

Udover dette oplever vi forskelige løse fejl. F.eks. har vi i forrige uge oplevet fejl ved login, hvor beskeden var, at vi benyttede en demo-version af e-conomic, og i går formiddag oplevede vi meget langsomme svar fra API'et. Begge dele er ligeledes fejlmeldt og uopklaret.

Det er ganske enkelt håbløst, hvis e-conomic ikke tager hånd om problemerne og løser dem permanent. Som jeg har påpeget, så er e-conomic utrolig lukkede omkring driftsproblemerne, som man uundgåeligt vil opleve som kunde. Det er min opfattelse at e-conomic har nogle helt grundlæggende problemer, som de ikke ønsker frem i lyset. Vi har igennem 2014 via e-conomics support forgæves forsøgt at få problemerne løst og opklaret.

Måske vi har bedre held her for e-conomics support har været ubehjælpelig? Forklaring udbedes her.
i Forslag » Andet af (500 points)
Se http://blog.e-conomic.dk/e-conomic-byder-velkommen-til-ny-administrerende-direktor/

Mit ønske er en løsning og forklaring. I har forhåbentlig ikke noget at skjule, så besvarelse må ske herinde.

10 Svar

Hej Christian,

Jeg har andre steder på nettet og på andre kanaler beklaget og undskyldt de driftsproblemer du har oplevet. Det gør jeg hemed igen.

Jeg har ligeledes skitseret årsag til udfordringern og vi har rullet tre fix ud der har minimeret problemet - men angiveligt jvf. ovenstående ikke løst det. Såvidt jeg er orienteret så er du allerede i dialog med os og vi har sagt at vi dykker ned i problemstillingen igen. Det vil jeg selvklart følge op på.

Du er blevet inviteret herind adskellige gange, også i fejlsøgnings øjemed så vi kan forstå og afhjælpe. De konkrete invitationer henstår ubesvaret.

Jeg har i mail redegjort for det passerede og du er tilbudt svar og uddybning jvf. i forbindelse med at vi mødes. Det er således ukorrekt at vi nægter at give dig forklaring. 

Lad mig atter genfremsætte mit tilbud om at invitere dig herind.

 

http://blog.e-conomic.dk/nye-kontorer-ga-efter-den-orange-farve/#comment-6103

http://www.amino.dk/forums/t/228670.aspx

http://blog.e-conomic.dk/e-conomic-byder-velkommen-til-ny-administrerende-direktor/#comment-6169


  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Hej Christian,

Vi har intet at skjule.

Tre flaskehalse – tre fix

Første flaskehals din aftale stødte på var at API adgang blokerede for Web-adgang. Fix blev rullet ud så API adgang ikke blokerede, men viser listen as is.

Anden flaskehals din aftale stødte på var genberegning af saldo. Hvilket kan tage lang tid især med fx mange debitorer. Vi rullede timebox ud således at hvis genberegning oversteg tiden så blev listen vist as is.

Tredje flaskehals var genberegning af opfølgningsdatoer på noter. Hvilket igen kunne tage lang tid ifald der var fx mange debitorer med noter. Vi timeboxede også den, således at ved for lang tid så vises listen as is.

Det er med flaskehalse at man ofte kun opdager den en af gangen. Det er således også tilfældet her. At det fremstår som et og samme problem nemlig langsom responstid ændrer ikke ved at der er tre forskellige årsager til hver flaskehals.

Et er at det generelt tager længere tid at vise lange lister, noget andet er at der også kan være elementer udenfor vores kontrol der påvirker hastighed fx nettet mm.  Dette sagt for fuldstændighedens skyld og uden at jeg derved forsøger at fralægge ansvaret for at vi selvklart skal bygge kode mm. der fra vores side muliggør en god responstid.  Du rapporterer nu, at det stadig tager lang tid. Det dykker vi selvklart ned i. Og vi vender tilbage hermed.

Eftersom du har fået ovenstående forklaringer i vores mailkorespondance er det nok ikke det du eftersøger når du beder om en redegørelse. Jeg antager at du ønsker af mere teknisk karakter. Det skal jeg se om jeg kan skaffe dig. Men vi starter med at bruge tid på at løse problemet før end vi skriver herom.

Som skrevet tidligere. Du har en stående invitation. Bare tag fat i mig så facilitere jeg gerne.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)

Hej Christian,

Status.

Vi har sat noget mere logging på din aftale for at identifere evt. syndere.

Vi vender tilbage når vi har mere.

med venlig hilsen

Kim Sneum Madsen


  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Lige nu kan vi hverken få kontakt til hverken jeres webinterface eller API?

 

Forslag af (500 points)

Hvad problemet var forrige mandag eftermiddag står fortsat ubesvaret hen. I havde en generelfejl, som ramte adgangen til jeres servere. Der er komplet tavshed omkring dette problem fra jeres side.

I dag er der så igen problemer. Der kan f.eks. ikke slettes igangværende fakturaer. Efter lang tid kommer der en fejlbesked. Eksempel ID: 12476136 - Tid: 02.06.14 10:58:16. Ligeledes oplever vi at flere sider "hænger".

Forslag af (500 points)
Hej Christian,

Det du oplevede den pågældende dag, var en databasefejl som vi fik rettet i løbet af samme dag.

Den 2. juni var der rigtigt nok nedsat hastighed for nogle, hvilket vi fik rettet nærmest så snart vi blev opmærksomme på det. Det er korrekt at vi ikke efterfølgende fik kommunikeret om, at vi havde haft en fejl. Det beklager jeg.

Mvh. Martin
Netop nu er der igen problemer med adgangen. Det gælder både API og web.

Forklaring?
Forslag af (500 points)

Fejlen den anden aften står fortsat ubesvaret hen, mens markedsføringsafdelingen hos e-conomic tegner et helt forkert billede af kundeservicen hos e-conomic.

Det kræver naturligvis en response: http://blog.e-conomic.dk/dem-moder-du-i-sandhedens-ojeblikke/#comment-6369

Det er helt utroligt hvordan problemerne hober sig op og der ingen svar kommer fra e-conomic...

Forslag af (500 points)
Hej Christian,

Vi har nu svaret dig på bloggen. Jeg vil opfordre dig til at henvende dig til info@e-conomic.dk eller på telefon eller chat, hvis du har konkrete problemstillinger du ønsker behandlet. Her vil du hurtigst få svar på dine henvendelser.

Mvh. Martin - e-conomic
Hej Martin

Hvis du havde sat dig ind i sagen, så ville du vide at jeg allerede har både talt og skrevet med jer uden resultat og derfor igen måtte vælge andre veje, da jeg ingen vegne kom ved direkte henvendelse.

Det er først nu, at I f.eks. begynder at undersøge hvorfor slutdatoen er fjernet og jeg har i den forbindelse haft kontakt med mindst 5 forskellige medarbejdere hos jer og indtil videre har ingen haft kendskab til, hvad der foregår og jeg har fået modstridende svar. Det er ret chokerende, hvis man skal have tillid til, at I kan levere en pålidelig service og matcher overhovedet ikke den beskrivelse af jeres kundeservice, som I har lavet på jeres blog.

Udover manglende mulighed for at sætte en slutdato, har der igen været adskillige udfald i løbet af juni måned. Det gælder både adgang via API og web, hvilket står ubesvaret hen. Kan du levere en oversigt over, hvornår I har haft problemer i løbet af juni og hvorfor? Der er tale om generelle problemer, som rammer alle jeres kunder og som I holder skjult.

/Christian
Hej Christian,

Jeg ved at du allerede er i dialog med Kim herfra, så jeg vil ikke gå ind i den konkrete sag, da det ikke vil lette kommunikation eller problemløsning, hverken for dig eller os, hvis du er i dialog med flere forskellige medarbejdere.

Jeg vil i stedet anbefale dig at holde dialogen med Kim i gang, da han allerede har sat sig ind i din sag og derfor er bedst i stand til at hjælpe dig.

Jeg ved at han er på sagen og at han undersøger hvad han kan gøre for at hjælpe dig.

Mvh. Martin - e-conomic

Hej Martin

Jeg er ikke i dialog med Kim. Jeg skrev følgende til jer tidligere i dag:

"Nej tak, jeg er på ingen måde interesseret i videre dialog med Kim. Han har
forlængst forspildt sin chance. Derimod ønsker vi at I retter den nye fejl, som I har introduceret."

Jeg ser frem til besvarelse her og du kan starte med at fremlægge en oversigt over hvilke udfald i har haft i juni.

/Christian

Forslag af (500 points)
Hej Christian,

Hvis du ikke er interesseret i dialog med Kim, som behandler din sag, så er det svært at hjælpe dig.

Kim har i dag sendt dig en mail hvori han fortalte dig at han arbejder på din sag og vender tilbage til dig så snart der er nyt.

Som jeg skrev ovenfor, gavner det ikke nogen at sætte andre medarbejdere på sagen, da Kim kender hele historikken og netop har sat sig godt ind i din sag.

Mvh. Martin - e-conomic

Hej Martin

Kim har ikke ikke tidligere behandlet mine henvendelser omkring fejlen med slutdatoen. Her i morges får jeg så pludelig besked om, at Kim overtager sagen. Det undrer jeg mig meget over - især på baggrund af den historik han har. Der vel ingen grund til, at jeg begynder at opridse det nærmere?

Lad mig ligeledes hive følgende citat frem fra jeres blogindlæg:

"Hos e-conomic synes vi, det er naturligt, at du som kunde kommer igennem og bliver betjent hurtigt – vel vidende, at erhvervsdrivende er et travlt folkefærd. Her taler du som hovedregel kun med én medarbejder, som kan hjælpe med det hele, og som har mandat til at træffe beslutninger, der kan løse dit problem – uden at han eller hun først skal cleare det med en overordnet. Hver supporter bruger al den tid, der er nødvendig for at hjælpe dig helt ind over målstregen – også selv om han eller hun skal gå mange ekstra mil for at gøre dig glad."

Har du tal på hvor mange medarbejdere jeg har været forbi omkring fejlen med slutdatoen og hvor mange forskellige svar, jeg har fået? Det er betydeligt flere end en enkelt, fejlen er fortsat ikke rettet og nu skal vi vente på, at Kim sætter sig ind i sagen? Som han skriver på bloggen, så er han først nu ved at undersøge sagen nærmere, så jeg kan desværre ikke følge din logik.

/Christian

 

Forslag af (500 points)
Hej Christian,

Du indleder i dag kontakten til os ved at henvise til en række tidligere begivenheder som Kim har været involveret i og derfor kender historikken bag, hvorfor Kim naturligt tager sagen op.

Kim har netop sendt dig en mail og svaret dig. Han har sikret at der er en løsning på dit problem på vej med næste release, som er planlagt til at komme ud i næste uge.

Mvh. Martin e-conomic

Hej Martin

Lad mig indlede med at sige mange tak for, at I endelig ser fornuften i, at man skal kunne rette slutdatoen og denne funktionen derfor vender tilbage i næste uge. Det er vi oprigtigt meget glade for.

Men hele forløbet er ligesom tidligere fuldstændig absurd, og slet ikke som I selv beskriver jeres kundeservice på bloggen.

Det er ikke korrekt, at jeg først indleder kontakt i dag. Min indledende kontakt var d. 20. juni efter at vi havde oplevet slutdato-funktionen være upålidelig igennem 1-2 uger. Der var beskeden fra begge medarbejdere, som jeg havde kontakt med, at det burde virke. Jeg optager en video fra min computer for at dokumentere, at det ikke virkede hos mig. Jeg spørg endda direkte, om der ikke er blevet ændret noget, hvilket bliver afvist. Det lykkedes derefter via en anden browser og så i mandags virker det så overhovedet ikke - uanset browser. Beskeden er derefter fra en ny medarbejder, at det heller ikke skal virke, hvilket er chokerende for en funktion, som vi har benyttet siden 2006.

Jeg uddyber igen, hvorfor vi har brug for denne funktionalitet, men møder ingen forståelse og beskeden er, at I ikke kan hjælpe mig. Derfor føler jeg mig virkelig stødt, da jeg ser jeres seneste blogindlæg i går, da jeg slet ikke kan genkende det billede I tegner af jeres kundeservice. Der er derfor ikke andet for, at jeg må kommentere på det, så der er en chance for, at vi få det nye problem løst, da det var været forgæves ved direkte henvendelse til jeres kundeservice.

På intet tidspunkt har Kim været indblandet og det har heller ikke relateret til de andre problemer, som vi har været ramt af på det seneste.

Jeg kan på seneste forklaring forstå, at I faktisk har lavet ændringer d. 10. juni, som hverken vi eller jeres kundeservice er blevet informeret om. Jeres kundeservice var åbenbart ikke engang bekendt med, hvordan det var hensigten at funktionaliteten skulle virke, og undersøgte det heller ikke nærmere, så jeg kunne blive informeret. Jeg fik blot følgende besked:

"Tak for svar og feedback til hvorfor du har behov for dette.

Husk at på den korte bane lige nu så er der mulighed for at bruge chrome og klikke på gem knappen uden at tappe ud af feltet."

Det viser sig at være totalt forkert svar. Derfor må jeg lige hive endnu et citat frem fra jeres egen beskrivelse af jeres kundeservice:

“– og de skal selvfølgelig kende alle kringelkroge af e-conomic-programmet.”

Det er utroligt frustrerende at jeg igen som kunde skal gøre mig bemærket på jeres blog, for at I begynder at tage problemet alvorligt og begynder at hjælpe. Det kunne have været løst så meget mere elegant, hvis blot der var blevet korrekt hånd om min første henvendelse og problemet var blevet undersøgt, samt hvis I havde sørget for at jeres kundeservice og evt. vi som kunde var blevet informeret om ændringerne. Hvis det var sket, så kunne sagen sikkert have været løst elegant ved første henvendelse, ved at I blev opmærksomme på, at der er behov for at kunne sætte en selvvalgt slutdato. Det ville have været til stor glæde for både jer og os.

Jeg håber, I selv kan se problemet og selv kan udrede, hvorledes det kan gå så galt. I er i hvert fald stadig meget langt fra den kundeservice, som der beskrives på bloggen.

Og endnu engang tak. Vi ser meget frem til løsningen.

Men derudover savner jeg fortsat en oversigt over hvilke udfald, som I har haft i forrige måned? Vi har nemlig bemærket adskillige afbrydelser, som I slet ikke har informeret omkring.

/Christian

Forslag af (500 points)
Af en eller anden grund bliver mine afsnit ikke vist med korrekt linjeskift, hvilket nedsætter læsbarheden...
Hej Christian,

Jeg er ked af du har haft en frustrerende oplevelse her. Og det lyder til at det kunne have været løst mere elegant ja. For den mest effektive problemløsning fremover, vil jeg opfordre dig til at du fortsætter dialogen om de sager du allerede har indrapporteret til Kim med ham, og evt. nye gennem de vanlige supportkanaler.

Mvh. Martin - e-conomic
Hej Christian,

aa) Abonnement
Selv tak vedr. vores tilbagerulning af ændringen på abonnementsmodulet. At det har fungeret som du beskriver siden begyndelsen er ikke ensbetydende med at det ikke er en fejl. Det fremstår ikke krystalklart for alle, at der kan sættes en valgfri slutdato på et abonnement, der har en given længde på fx 1 uge. For ikke at tale om at sætte en slutdato der forlænger perioden udover den givne længde.
Det er en klassisk situation som vi kender. Det der virker godt for nogle kunder kan være en gene for andre.
Når det er sagt, så skal kunder der har anvendt ovenstående funktion selvfølgelig ikke uvarslet have fjernet den opståede mulighed. Der er det vores opgave, at informere og/eller på anden vis reducere/fjerne evt. gener en sådan korrektion vil medføre. Og der medgiver jeg at vi kan blive bedre til såvel intern som ekstern kommunikation.

bb) Vedr drift
Du har bedt om drift for juni måned. Se nedenfor. Vi har intet registreret for den 30. juni så der bliver jeg dig svar skyldig.
2. juni oplevede nogle kunder at der var lang responstid på bogføring og sletning af fakturaer. Det startede i det små for nogle om formiddagen, kulminerede omkring kl. 1330. Og blev fikset omkring 1440. Det ramte ikke alle kunder. Og nogle kunder blev også ramt andre steder end beskrevet ovenfor. Som Martin skriver var vi i færd med at lægge info på vores online medier herom, da systemet vendte tilbage til normalen.
Herudover har vi haft nedenstående generelle driftsudfordringer (ikke adgang) i juni måned:
1. juni fra kl. 16:05:  82 sek på applikationen
3. juni fra kl. 23:26: 7 min på api
11.juni fra kl. 21:14: 14 min på applikationen
16. juni fra kl. 06:29: 6 min på applikationen

med venlig hilsen

Kim Sneum Madsen