forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Vis faktura i "Sendt" under Fakturering

0
Hej,

Jeg skriver da det undrer mig at der ikke er en "Vis Faktura" funktion under afsnittet "Sendt" under Fakturering. Det vil give meget god mening, således at man nemt kan få et overblik over hvilke faktura der var sendt og hvad de indeholdte. Vil gøre alt meget nemmere, istedet for man skal ind og søge i "Rapporter" m.v.

Det er standard i andre økonomistyringssystemer, og burde da klart være en del af E-conomic.

Har talt med vores bogholder som også ville sætte enormt stor pris på det :)
spurgt 20 Maj, 2014 i Forslag » Andet af fakediamond (140 points)
opdateret 22 Maj, 2014 af Philip Kofod-Nielsen

1 Svar

Hej,

Først: Tak for dit forslag.

Bare for at være helt sikker. I kolonnen "Indhold" vil man kunne se hvad det er man har sendt. Så hvis jeg forstår der korrekt, så er det ikke bare at vide hvad der er sendt, det kan man se, men mere: Hvad var det nu det var, der var på fakturaen?

Det der kunne være interressant at vide er, i hvilken sammenhæng/arbejdsgang hvor dette er relevant? Vil du ikke sætte nogen ord på det?

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 20 Maj, 2014 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen,

Tak for hurtigt svar.
Ja, det er præcis den med "hvad stod der egentlig i den faktura jeg fik sendt afsted".
I vores situation er det meget ift. at kunne kontrollere hvad der var sendt afsted, mulighed for at printe alle faktura, og ja hurtigt få et overblik over afsendte faktura.
Det hænder at vi er mere end én til at lave faktura, hvorfor det for mig, er vigtigt at hurtigt kunne gå ind og tjekke: hvad er blevet sendt afsted og hvad stod der i dem. Ellers hvis CEO'en spørger hvad der er blevet sendt afsted, eller sidst men ikke mindst, hvis en kunde ringer og spørger specifikt til en faktura der netop er røget afsted, at man kan gå ind og kigge.
Jeg får selv mailen med fakturaen, og arkiverer dette, men det er kun fordi jeg ikke har den mulighed for "Vis Faktura", som der ellers er hvis man kører en rapport.

Håber det hjælper :) ellers ellaborerer jeg gerne!

Mvh,
Trine
Hej Trine,
En tanke.
Ville det ikke være nok at se, hvad der er bogført i dag eller inden for en given periode?
Her vil man nemlig kunne gå i "arkiv", og her vil man netop kunne se fakturaerne også?

Steffen Ekelund
Jo, det kunne du jo faktisk have ret i! Den er fin - men synes dog det vil være fint med den vis faktura funktion i sendt. Det er umiddelbart det mest logiske når man indledende tilgår e-conomic :)
Jeg er så vidt enig - det er dog altid en balance mellem for meget og tilpas funktionalitet. Så det jeg hæfter mig ved, er at de behov kan løses et andet sted - og det er jeg MEGET glad for :=)
Jamen, det er også dejligt med den funktion :) meget rart ift. overblik og styring!!
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”