Hej Mogens & Christian
Først og fremmest synes jeg det er ærgerligt, at vores kunder kan ligge inde med en opfattelse af, at vi ikke tror på dem. Det er faktisk en af vores grundværdier, at vi altid tror på vores kunder.
Jeg håber derfor, at det måske kan bero på en misforståelse. Så kan man tale om, at der bestemt kan være uenighed i måden vores nye design er udformet, og hvordan man synes programmet skal være, men det betyder bestemt ikke, at vi ikke tror på vores brugere.
Vi vil bare meget gerne hive debatten over på, hvad det så er præcis, der skal rettes til for, at de brugere som oplever tilbageskridt i forhold til det nye layout igen kan føle at programmet udgør den samme værdi for dem. Herunder selvfølgelig måske en højere værdi, fordi man så vil kunne begynde at se nogle fordele også - jeg medgiver nemlig at de kan være svære at se, hvis man oplever opdateringen som et samlet tilbageskridt.
Jeg er selvklart ikke personlig enig i, at vores gamle model var bedre - tværtimod, men jeg tager til efterretning, at det er sådan nogle af vores kunder har det. Det var dog en nødvendighed af flere årsager at opdatere programmet, både ud fra et rent kodemæssigt synspunkt, men også fordi programmet pga. sin alder var ved at blive uddateret rent visuelt og brugerflademæssigt.
Derfor var det reelt ikke en mulighed at "lade det gamle være", om man så må sige. Dermed ikke sagt, at det nye så vil være perfekt fra starten af, vi har naturligvis gjort alt, hvad vi kan for at det som minimum er lige så godt som det gamle, men modtager til stadighed feedback og implementerer ændringer ud fra brugeres råd. Der findes allerede masser af "ny e-conomic" feedback her på forum som nu er en integreret og kodet del af programmet. Det kan jeg heldigvis ikke få til at stemme med opfattelsen af, at vi tror på, hvad vores kunder skriver.
Det er umiddelbart ikke en mulighed med et særligt UI til professionelle af flere årsager. En ting er som I selv nævner det rent ressourcemæssige i at skulle udvikle og teste en sådan løsning, men vi ønsker ikke, at have 2 eller flere systemer som sideløbende skal supporteres og vedligeholdes - det ligger simpelthen for langt væk fra tanken om e-conomic som et standardsystem. Vi har dog moduler rettet mod professionelle som fx vores Superkladde.
Jeg håber det giver lidt yderligere baggrund - om ikke andet :).
Med venlig hilsen
Peter Luthman