forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Håndtering af varer med serienummer

0
Halløj i skuret

 

Har netop oprettet mig til en 14 dages prøveperiode, og har rodet rund i hvordan varehånteringen fungerer.

Da e-conomic ikke umildbart synes specielt stregkode-venligt, er jeg interesseret i hvad andre gør.

 

Jeg skal bruge systemet til at holde styr på vores lager, som indeholder elektornik o.l. - Printere, PC'er, skærme, tonere/blæk, kabler, hardware mv.

I den forbindelse, vil jeg gerne have oprette mine lidt dyrere varer - f.eks. PC'er - med de unikke serienumre, men hvordan administrerer jeg det bedst muligt?

Jeg vil prøve at give et eksempel:

Jeg har 25 PC'er af samme slags og med samme varenummer. Dog er serienummeret unikt for hver enkelt PC. Når jeg så sælger en af PC'erne, vil jeg gerne have, at det er den med det pågælgende serienummer, der forsvinder fra mit lagersystem - uden manuelt at skulle til at taste en masse numre eller lignende.

-Er dette muligt, og evt. hvordan?

 

Håber i forstår hvad jeg mener og at det kan lade sig gøre - ellers må i endelig sige til.

-Pft. :-)

 

/Phillip Andersen
spurgt 8 Maj, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Phillip Andersen (200 points)
status opdateret 29 Maj, 2015 af Lauris Sørensen

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Philip

Vi har lavet en app til e-conomic, der styrer serienumre samt tildeler den til fakturaen når du sælger dem.

Den nemmeste måde, at se den fungere på er ved at se følgende video:

http://itnvision.dk/ordreregistrering

I højre side er der en link til en video "app for serienumre styring"

app´en er udviklet i samarbejde med e-conomic og vil du høre mere så kontakt mig på telefon 7025 7600 eller send en mail php@itnvision.dk

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 14 Maj, 2014 Spørgsmål af Per Holm Pedersen (18,020 points)
valgt som bedste svar 26 Maj, 2014 af Phillip Andersen
Hej Phillip

Velkommen til e-conomic og tak for dit spørgsmål.
Du har ret, stregkoder kan kun anvendes i et meget begrænset omfang i e-conomic.

Det er desværre samme historie med serienumre, men det er naturligvis ikke første gang vi hører denne forespørgsel, så vi har hørt og set nogle alternative løsninger til dette.

Løsning 1: Hold serienumrene i Excel, jeg ved godt at "linket" mellem salget/regnskabsprogrammet og listen over serienumre ryger her, men det er før set som anvendt alternativ.

Løsning 2: Opret en vare pr. serienummer, dette er en overskuelig løsning hvis man snakker om 10-20 varer, men løber selvfølgelig relativt hurtigt ud af proportioner hvis det er ALLE ens varer der er serienumre på.

Løsning 3: Opret en kategori til dine pc'er, hvor man opretter serienummeret som en variant. På den måde skal der oprettes (i dette tilfælde) 25 "varianter", som hver repræsenterer ét serienummer.

Et opfølgende spørgsmål til løsning 3 er naturligvis: Hvordan holder jeg styr på hvilke serienumre der er solgt?
Vi har et Beholdningsmatrix som anvendes når man har med størrelser og varianter at gøre.
I dette beholdningsmatrix vil du så kunne se hvilke "varianter (serienumre)" der stadig er på lager.

Som ovenstående relativt indviklede forklaring hentyder, så har vi ikke nogen super let løsning til dette, men vi kan omgås det via de givne workarounds.

Jeg er meget nysgerrig på at høre dine tanker om følgende, så vend meget gerne tilbage.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Maj, 2014 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”