Hej Frederik.
Den eksisterende rapport Posteringer er ganske rigtigt målrettet allerede bogførte posteringer. Holder man fast i dette mål, giver jeg dig ret i at det ikke giver mening at medtage kladdeposteringer.
Vores ønske, er at tilbyde den udvidede mulighed for at finde posteringer som allerede er bogført eller i kladden. Det var måske ikke helt klart, at det var pointen i vores ønske.
Såfremt man skal søge på (ikke-kladde) posteringer kan man jo også benytte kontokort eller saldobalance. Men I har valgt at tilbyde rapporten Posteringer med en række meget brugbare ekstra-funktioner, f.eks. søgning over flere regnskabsår og søgning på posteringens tekstfelt.
Så det ønske vi har, er få tilbudt præcis den samme ekstra-funktionalitet, som rapporten Postering tilbyder, men tilføjet fluebenet "Medtag kladdeposteringer".
Du angiver tre alternative løsninger:
1) at benytte kontokort. Rapporten Kontokort er begrænset til at begge datoer skal ligge inden for samme regnskabsår.
2) at benytte saldobalance. Rapporten Saldobalance er begrænset til at begge datoer skal ligge inden for samme regnskabsår.
3) at anvende Klassekladden. Som sagt har en række brugere ikke adgang til klassekladden.
Ikke brugbare alternativer for os desværre.
Glæder mig til at høre om min kommentar giver anledning til at fornyet overvejelse. Forslaget giver mening og vil være brugbart for os.