forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bug i dataimport

0
Jeg har tidligere over for jeres support påpeget en bug i den nye e-conomic.

Når man laver en data import med en csv fil fra Excel: f.eks. budgettal eller bankafstemning, så får jeg hele tiden fejl på dato formatet. Jeg har prøvet at importere på forskellige browsere og forskellige styresystemer: Windows og Mac.

Jeg ved, jeg har fundet en work-around - men lige nu sidder jeg igen i suppedasen og skal bruge flere timer på at finde vejen igen.

Please: Se nu at få den fejl rettet :-) Det har altid virket super fint i den gamle version.

Med venlig hilsen

Henrik Wolfhagen
spurgt 18 Jan, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af hwolfhagen (630 points)
gen-kategoriseret 17 Mar, 2014 af Lasse Bager

5 Svar

Hej Henrik,

De datoer, der afvises - hvordan er formatet på dem?

Mvh.

Christian Estrup

Development Director

image

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 18 Jan, 2014 Spørgsmål af Christian Estrup (19,850 points)
Såvel i formelfelt som i ark: 31-10-2013

Henrik
besvaret 18 Jan, 2014 Spørgsmål af hwolfhagen (630 points)
Hm...

Nu er der ikke rigtig noget, der hedder "formelfelter" i CSV :-) Men hvis der i den resulterende CSV-fil eksplicit står "31-10-2013", skal den naturligvis acceptere det som en syntaktisk korrekt dato!

Det undrer mig en del, hvis den ikke gør dét - for tro mig: Med så mange importer, der køres om dagen, ville vores support blive lagt ned, hvis noget så elementært ikke virkede :-)

Anyway: Hvis du har en fil, som med dette datoformat ikke accepteres, må du meget gerne sende den til vores support - så er jeg sikker på, at vi nok skal finde en løsning!

God weekend!
Der er noget der hedder formelfelter i Excel. Og det felt kan vise en anden værdi end den, der faktisk vises i regnearket (f.eks. kan der i formelfeltet stå: 31/01/2013 og i regnearket er det formatteret som 31-01-2013).

Men jeg kan forstå, at du mener der er tale om en fejl 40, da andre ikke har rejst problemet - jeg optager en skærmfilm i morgen og sender til supporten.

God søndag.
besvaret 19 Jan, 2014 Spørgsmål af hwolfhagen (630 points)
Jeg troede, du mente formelfelter som i "beregningsfelter" - hvor man fx skriver "=2+3", og Excel så skriver 5. Her skal der i CSV-filen stå det faktiske resultat - her "5" - for at det kan virke ved import.

Dit eksempel er 'bare' formattering. Og importen accepterer - eller skal i hvert fald acceptere :-) - både skråstreg og bindestreg som adskiller, ligesom der er en vis fleksibilitet i forhold til rækkefølgen af dato, måned og år samt evt. foranstillede nuller.

Jeg skrev til gengæld intet om fejl 40 - beklager, hvis det kunne tolkes sådan :-)

Hvis du medsender den relevante CSV-fil sammen med filmen, er jeg sikker på, at vi nok skal komme til problemets kerne.

Også god søndag til dig!
Hej Henrik :)

Jeg besvare lige indlægget, da vi er nået frem til en løsning.

Der var ingen fejl i dato'erne ved indlæsning af filerne, grunden til filen ikke kunne importeres var grundet at der manglede at blive sat kolonner til i indlæsningsfilen.

Derfor betragtes dette indlæg som værende løst :)

Med venlig hilsen
Frederik Ploug

Online regnskabsprogram

besvaret 20 Jan, 2014 Spørgsmål af Frederik Ploug (6,920 points)
import fra excel dato fejl
Jeg erkender, at der alligevel var tale om en fejl 40 :-)

Pinligt - men sandt. Tak til Frederik for hjælp!

Henrik
besvaret 21 Jan, 2014 Spørgsmål af hwolfhagen (630 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”