forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Feltrækkefølge i kassekladder

0
Hej

 

Jeg ved ikke, om det bare er mig, der gør noget forkert, eller det er e-conomic der har en bug. Jeg anvender Google Chrome på mac efter anbefaling fra en på chatten. Men umiddelbart ser problemet ud til at være det samme i Firefox.

Problemet er, at jeg tilsyneladende ikke kan ændre i feltrækkefølgen/hvilken felter, der springes over, når jeg anvender TAB. Jeg har oprettet en feltrækkefølge, jeg har gemt under navnet "Kreditor", og jeg har her valgt, at at felterne, der IKKE skal springes over er flg.: Type, dato, fakturanr., leverandørnr, beløb og betalingsdato. Det gemmer jeg. Men når jeg så vil til at oprette posteringer, så er det disse fleter, der ikke springes over: Type, dato, fakturanr., leverandørnr., debit/kredit, beløb, modkonto, tekst og betalingsdato. Dette er uanset om jeg har valgt feltrækkefølgen som standard eller ej.

Tidligere har jeg oplevet, at jeg kun kunne anvende en feltrækkefølge, der var valgt som standard.

Jeg troede, at meningen var, at man kunne oprette flere forskellige feltrækkefølger, vælge én af dem som standard, som den som udgangspunkt altid starter med, og så ellers vælge de andre efter forgodtbefindende, når man lige havde brug for at taste en bunke af samme type bilag. Og at den valgte feltrækkefølge så var valgt til man enten skiftede eller loggede af. Det synes jeg kunne være rigtig smart, men sådan er det åbenbart ikke, så hvordan er det så det virker?

Mvh Sanne
spurgt 12 Dec, 2013 i Spørgsmål » e-conomic generelt af saravn (230 points)
status opdateret 21 Mar, 2014 af Philip Kofod-Nielsen

1 Svar

Hej Sanne

Tak for dit indlæg.

Du har helt ret i den måde som feltrækkefølgen virker på, eller i dit tilfælde, den måde den burde virke på.

Det er nemlig lige præcis meningen at den skal springe de felter over som man sætter fluben i at den skal hoppe over, og at man så kan gemme denne som en standard.

Når jeg selv gør det i min egen aftale igennem Chrome fungere det efter hensigten. Det er godt nok på en Windows computer og ikke en Mac, men funktionaliteten bør jo selvfølgelig være den samme.

Det er dog ikke umiddelbart en generel bug, så jeg vil forslå dig at du ringer herind på 88 20 48 40 og får en snak med os, så vi kan få uddybbet problematikken og evt. selv se det specifikt i din aftale så vi ved hvad der kan gøres for at det kan løses. :)

Med venlig hilsen

Philip Kofod-Nielsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 17 Dec, 2013 Spørgsmål af Philip Kofod-Nielsen (17,700 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”