Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Nyt Layout - Et par forslag/iagttagelser

0
Jeg syntes at jeres nye kassekladde layout har for brede (læs høje) linier. Derved fylder hver enkelt transaktion i kladden næsten det dobbelte og derved mistes der overblik.

Når jeg taster manuelle indbetalinger ind, er teksfeltet mikroskopisk.

Når man udligner manuelt på en debitor ved manuelle indbetalinger, så ville det være rart med en "restsaldo". Idag vises det som -1000 + 1000 kr. Det er ulogisk sammenlignet med andre ERP systemer. Ligeledes er vinduet til udligning ikke stort nok som default. Så knappen man udligner på er gemt til højre. Jeg bruger google chrome og har en 19" wide screen med opløsningen 1920*1080.

Selvom det er muligt at ændre selv, syntes jeg at default felt rækkefølgende i jeres indtastningskladder er ulogiske. Superkladden er dog undtaget.

Personligt har jeg altid syntes jeres debitor "posteringsoversigt" via debitorkartoteket er forvirrende når der er flere valuta på samme debitor ad gangen. Andre ERP systemer har en debitor grundvaluta og efterfølgende en omregnet værdi til grundvalutaen.

Jeg syntes registrering af faktura, hvor der er lagertræk er en smule bøvlet i den forstand at:

1) Der er to typer af kreditorer. Almindelige og dem der bevirker til et varetræk. Hvorfor ikke bare have en kategori der deler de to typer i en samlet oversigt? Hvorfor skal der være flere indgange til den samme feature? Altså, at registrere en indkommen faktura.

2) Når man registrere en faktura på en vareleverandør, har i en række undermenuer man skal have adgang til for at kunne registrere noget så basalt som faktura nummer, betaling id etc. Det tager unødig lang tid at klikke sig ind i disse grupper - når det reelt set kunne stå som normale "felter" som alle jeres andre kladder.

3) Når man har indscannet bilag og opretter en vareleverandør faktura, og tilknytter et indscannet bilag, skal man klikke på "vis faktura" der åbner i et nyt vindue. Dette vindue skal man "resize" hver gang så man kan se bilaget man arbejder med. Den første side er så en kladde, og anden side er selve bilaget. Når man så trykker bogfør, er vinduet stadig åben. Går man videre til næste faktura, åbner et nyt vindue, så med mindre man lukker de enkelte faktura vinduer, ender man med at have 20-30 vinduer åbne til sidst. Igen - man mister overblik.

I har overordnet set et godt system som jeg har arbejder i, i snart 5 år på tværs af kunder, og jeg syntes det bliver langsommere og langsommere at indtaste data i. Der er flere og flere funktioner der kræver et "klik" med en mus og det besværliggør ens arbejde.

Jeg håber ovenstående kan give stof til eftertanke. I skal være velkomne til at kontakte mig såfremt I ønsker en uddybelse af ovenstående.
i Forslag » Andet af (120 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej MT

Vi arbejder stadigvæk på flere fronter for at forbedre oplevelsen med det nye layout.

Jeg har videresendt dette indlæg til en kollega som varetager dele af denne opgave.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)