Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Autoudfyld feltet "land" når man opretter en ny kunde med dansk postnummer

0
Overskriften siger alt. Ved udenlandske kunder giver det emning at man kan udfyldet feltet manuelt. Men ved genkendelse af dansk postnummer burde det være ret nemt at autoudfylde feltet med Danmark.
i Forslag » Andet af (170 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Jo, men det er vel ikke nødvendigt med en landeangivelse for Danmark, hvis man anvender e-conomic i DK?
Forslag af (26.5k points)
Jeg har både danske og udenlandske kunder, og har altid angivet land for begge.. men måske har du ret, at man bare skulle lade det stå blankt. Jeg ved det ikke.
Jeg benytter mig også altid af landeangivelse, selvom jeg kun har kunder i Danmark.
Jeg synes umiddelbart, det er rart at have stående alligevel. Så jeg går ind for autoudfyldelse af feltet.
Hej alle

Som Erik skriver så er landeangivelse på danske kunder ikke et krav så derfor sker det ikke automatisk.

Da det ikke er alle som ønsker denne information på deres fakturaer er vi modstandere af at overfylde med ikke påkrævet information - derfor holder vi os til at autoudfylde med bynavn.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Men når man autoudfylder fra CVR-nr, udfyldes "land"-feltet automatisk... det bør det vel så heller ikke?
Det autoudfyldes i de tilfælde at den pågældende debitor eller kreditor har udfyldt dette på erhvervsstyrelsens hjemmeside - i de tilfælde hvor der ikke står noget udfylder den heller ikke noget - så det er et spørgsmål om tilgængelige data uden merarbejde