Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ny terminologi - hvorfor?

+1
Er der nogen grund til, at e-conomic har valgt fuldstændig at udvande de begreber som nu en gang findes i regnskabsverdenen? Ex. er debitor ændret til kunde og kreditor til leverandør. En kundeliste er i min verden en liste over alle kunder i virksomheden - uanset om der er tilgodehavende eller ej. En debitorliste er til gengæld en liste over de kunder hvorpå der er et udestående....

Jeg forstår at det skal gøres let tilgængeligt for de små virksomheder som kører deres regnskab selv, men for administratorer som håndterer mange virksomheder, så er det rart at terminologien er helt klar.

 

Annette Svane
i Spørgsmål » Andet af (150 points)
status opdateret af 🔒
Jeg er helt enig og det er ikke bare for administratorer som hånterer mange virksomheder, men også for os 'gamle' bogholdere... Det er altså forkert at noget der har heddet ét i al den tid man kan huske, nu pludselig kaldes noget andet...

Bare fordi det måske ikke nødvendigvis er logisk og nemt, så bør man ¨altså stadig kalde en spade for en spade... ikke de der 'smarte' ændringer... Vil man bogføring, så må man da lære den terminologi der nu engang er på området...

1 Svar

Hej Annette og Holmen

Vi er helt med på at en ændring i terminologien er et "følelsesladet" område og der har været en større debat for og imod at gøre dette.

Beslutningen er taget ud fra hensynet til de helt nye kunder som ikke er bekendt med hvad nogle af disse begreber dækker over, men jeg er helt med på at det kan udfordre erfarne bogholdere at terminologien er anderledes og især det nævnte kunde/debitor udfordring er også internt kommenteret.

Vi arbejder løbende på at forbedre helhedsoplevelsen og herunder er terminologien selvfølgelig også i spil, men for nu er det den beslutning der er taget og som der vil blive arbejdet videre med.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)