Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Genvejstast til beholdningskonto i kvikkladde

0
Hej

 

I forbindelse med opsætning af kvikkladden kan man vælge genvejstast for beholdningskontoen man ønsker at anvende som modkonto.

 

Pt. er det kun muligt at vælge A-Å som genvejstast.

Her vil jeg foreslå at man også kan vælge 1-9, idet man alligevel sidder med fingerne på det nummeriske tastatur. Derfor er det nemmere f.eks. at vælge et 1-tal som genvejtast for din bankkonto / kasse / giro eller privat hævet fremfor du skal taste et bogstav som genvejstast.
i Forslag » Bogføring af (120 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Allan

Jeg er helt med på dit udfordring, men det er helt bevidst at det er lavet sådan.

Vi har ikke lavet nogle begrænsninger for kontonumrenes længde i nedadgående retning så reelt kan en kunde lave konto nummer 1 og frem - så hvis der opstår sammenfald, hvad skal den så gøre?

Så derfor har vi bevidst lavet det med bogstaver og ikke tal.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Ja det kan jeg godt se men hvad så med at sætte den begrænsning at kontonummer minimum skal være på 2 ciffer. Så opstår problemet ikke.
Det ville løse problemet, men i og med at vi ikke har gjort det historisk - så kan vi ikke håndtere dem som allerede nu kører på en kontoplan med et ciffer i kontonummeret - vi kan ikke tvinge dem til at ændre deres kontoplan når den er oprettet med de præmisser vi selv har fastsat. Desværre.