forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Genvejstast til beholdningskonto i kvikkladde

0
Hej

I forbindelse med opsætning af kvikkladden kan man vælge genvejstast for beholdningskontoen man ønsker at anvende som modkonto.

Pt. er det kun muligt at vælge A-Å som genvejstast.

Her vil jeg foreslå at man også kan vælge 1-9, idet man alligevel sidder med fingerne på det nummeriske tastatur. Derfor er det nemmere f.eks. at vælge et 1-tal som genvejtast for din bankkonto / kasse / giro eller privat hævet fremfor du skal taste et bogstav som genvejstast.
spurgt 13 Nov, 2013 i Forslag » Superkladde af allankj1 (120 points)
status opdateret 13 Nov, 2013 af Lasse Bager

1 Svar

Hej Allan

Jeg er helt med på dit udfordring, men det er helt bevidst at det er lavet sådan.

Vi har ikke lavet nogle begrænsninger for kontonumrenes længde i nedadgående retning så reelt kan en kunde lave konto nummer 1 og frem - så hvis der opstår sammenfald, hvad skal den så gøre?

Så derfor har vi bevidst lavet det med bogstaver og ikke tal.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram

besvaret 13 Nov, 2013 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
Ja det kan jeg godt se men hvad så med at sætte den begrænsning at kontonummer minimum skal være på 2 ciffer. Så opstår problemet ikke.
Det ville løse problemet, men i og med at vi ikke har gjort det historisk - så kan vi ikke håndtere dem som allerede nu kører på en kontoplan med et ciffer i kontonummeret - vi kan ikke tvinge dem til at ændre deres kontoplan når den er oprettet med de præmisser vi selv har fastsat. Desværre.
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”