forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Dårlig kladde i nyt design

+2
Bogføringskladden i det nye design virker ikke ordentligt!

Når f.eks. bruger samme bilagsnummer til flere forskellige posteringer på forskellige datoer, f.eks. ved privat hævninger eller faktura indbetalinger hvor bruger sammen bilagsnummer, kan man ikke overskrive datoen. Man skal slette datoen med delete for at kunne skrive en ny dato, ikke hensigtsmæssigt, det tager for lang tid. Bedes rettet hurtigst mulig da man ofte bruger samme bilagsnummer på forskellige datoer.

Indtastnings ruden har også en anden fejl når man bruger samme bilagsnummer. Den kan ikke finde ud af TAB rækkefølgen, den begynder at hoppe baglænds eller hopper helt ud af kladden. Det sker især hvis man vil hoppe tilbage og rette et felt, så hopper den konsekvent baglænds eller ud. En fejl der også bør rettes hurtigst muligt.

 

Man skal også holde øje med hvad kladden laver. Når man er for hurtig på tasterne, hvilket jeg er stort set hele tiden, vælger den en forkert konto fordi den ikke får alle de tal med man taster. F.eks. når man vælger kassekreditten som modkonto og den ikke registere at man har tastet 6, så bruger den 2750 restaurationsbesøg som modkonto. Det er ikke skide smart og tager forlang tid for man skal hoppe tilbage til feltet og rette det.

 

Indtil videre kan jeg jeg ikke se det gode ved det nye design eller den nye bogføringskladde. Indtastningsfeltet kan stidig ikke følge med når man taster for hurtigt og ovenstående fejl burde ikke kunne forkomme. TAB funktionen skulle virke når man sender noget nyt på gaden og det burde være muligt at kunne overskrive uden at skulle slette.
spurgt 8 Nov, 2013 i Forslag » e-conomic generelt af Kitti Hørup (290 points)
status opdateret 2 Dec, 2016 af Andreas Polk

2 Svar

Hej Kitti

Tak for dit indlæg og din beskrivelse af hvordan du oplever vores nye layout.

Jeg er helt enig i at disse funktioner er nogle der bør virke, og skal rettes hurtigst muligt.

Vores tekniske afdeling er klar over der er fejl ved det nye design, derfor sidder de hele tiden og retter dem, og forbedrer brugeroplevelsen. Så disse fejl du oplever skal der nok også blive taget hånd om.

Med venlig hilsen

Christina Heckmann

besvaret 13 Nov, 2013 Forslag af christinaheckmann (13,440 points)
Hej Kitti

Jeg faldt over dette efterhånden gamle indlæg som er fra dengang vi ændret systemets udseende - jeg er ved, at rydde op i nogle gamle indlæg og for overblikkets skyld så ændrer jeg indlægget til, at være gennemført.
Det ser ud til for mig, at det nævnte ting er klaret for lang tid siden, vi har dog ikke fået opdateret indlægget.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 2 Dec, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”