forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Nye varegrupper/momskoder - kan ikke fakturere

0

Hej

Jeg er en af dem, der hang i bremsen med at få skiftet til de nye momskoder, og nu da guiden har rettet mit system, kan jeg ikke længere fakturere til udlandet.

Jeg har indsat momskoder i kontoplanen, men når jeg fakturerer får jeg meddelelsen:

Fakturaen 1633 indeholder 1 fakturalinje(r), der henviser til en varegruppe med en manglende konto.

Jeg har en varegruppe, der skal være tilknyttet Udland (rubrik C), men hvis jeg kun skriver et nummer i det felt, så skal jeg åbenbart ogs å udfylde "Indland uden moms".

Er det korrekt, at den skal udfyldes ved salg til udlandet, og hvad skal den så knyttes til?

Venlig hilsen

Johnny Speiermann

spurgt 23 Okt, 2013 i Spørgsmål » e-conomic generelt af speiermann (120 points)
opdateret 19 Okt, 2015 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej Johnny

 

Tak for dit spørgsmål smiley

 

Vores nye momssetup gør faktisk at man kan vende den lidt om, tidligere er der mange der som dig har set sig nødsaget til at oprette varegrupper specifikt til hver momszone. Med det nye setup kan hver varegruppe dog henvise til hele 4 forskellige salgskonti afhængig af den momszone kunden du sælger til har. Dvs. når du sælger til din kunde der Udland rubrik C så kigger den ned på den varegruppe de enkelte varer har i den kolonne der hedder "Udland (rubrik C)".

 

Mht. til hvad der SKAL udfyldes - er det som udgangspunkt kun indland der skal udfyldes resten er valgfrie, men lige så snart du så sælger til andre momszoner end indland får du advarslen som du skrev, nemlig at den ikke har nogen konto i det felt den normalt skal hente fra, og dermed vil den bruge en anden konto i den varegruppe og tage momskoden derfra. Derfor er det bedst at udfylde så mange konti som muligt - lige præcis indland uden moms er dog den mindst vigtige, medmindre du har kunder af den type smiley.

 

Jeg håber det opklarer lidt, ellers er du meget velkommen til at tage fat i vores support på info@e-conomic.com eller 88 20 48 41.


Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram
 

besvaret 25 Okt, 2013 Spørgsmål af PeterLuthman (10,290 points)
Ah, så forstår jeg.

Tidligere havde vi 4 varegrupper, men jeg kan reelt blot bruge en enkelt nu, og så er det indstillingerne under kunden, der styrer varegruppen til det rette kontonummer.

Tak for hjælpen,

Johnny
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”