Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fejl i jeres mailserveropsætning

0
Hej

Jeres mailserver o1.email.e-conomic.com kan ikke slås op i DNS. Det er noget lort! :-) Det får nemlig min aldeles korrekt opsatte mailserver til at afvise jeres mail, og det duer jo ikke...

Her er et lille uddrag af min logfil:

Oct  3 23:12:34 util postfix/smtpd[28806]: warning: 50.31.53.31: address not listed for hostname o1.email.e-conomic.com
Oct  3 23:12:35 util postfix/smtpd[28806]: NOQUEUE: reject: RCPT from unknown[50.31.53.31]: 450 4.7.1 <o1.email.e-conomic.com>: Helo command rejected: Host not found; from=<bounces+59661-28a4-info=oelbaren.dk@sendgrid.e-conomic.com> to=<info@oelbaren.dk> proto=SMTP helo=<o1.email.e-conomic.com>

 

Mvh Jan
i Forslag » Andet af (160 points)
status opdateret af 🔒
Kom så I sløve asener - vis at I kan levere kundeservice :-)

3 Svar

Jeg har et par fejl liggende i "Udgående post, der peger lidt i samme retning:

451 4.1.8 Possibly forged hostname for 50.31.53.31 

og

550 Your message was rejected by this system and was not delivered. Reason: Messages from your location are rejected, identification (HELO) has no matching DNS entry. Protection provided by: MagicSpam 1.0.5-4 (http://www.magicspam.com/) For more information, please visit the URL: http://www.linuxmagic.com/best_practices/resolve_helo_domain.html or contact your ISP or mail server operator. 

 

Mvh

Karl Erik Jessen

Branchehuset

Forslag af (280 points)
Nåja, lige en ting mere:

Kan det virkelig passe at I ikke giver afsenderen af den faktura som jeres mailserver ikke kan levere på min mailserver besked om at I ikke kunne levere den?

Vores stakkels leverandører får intet at vide, og kan blot undre sig over at deres regning ikke bliver betalt.

Helt ærligt....

 

Mvh Jan
Forslag af (160 points)
Hej Jan

Jo, hvis vi får besked om at den fejler, får kunden det også, men de skal selv aktivt slå fejlen op og det er desværre ikke alle som gør dette.
Var det måske ikke smartere hvis de IKKE selv skulle slå det op?
Nåja, og bare for at træde i det:

Hvis I får besked om at den fejler, hvorfor har I så ikke rettet fejlen for længe side? :-)
Fordi vi ikke kontrollerer hvad der fejler, det kan jo være alt fra forkert mailadresse til de tekniske udfordringer du har oplevet.

FSVA din problemstilling så har vi været i fuld gang med at rette på det allerede da du skrev - også lidt derfor at svartiden var så lav som tilfældet var her. :)
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår svaret. For hvis jeg gør er det ret skræmmende.

Hvad mener du med at I ikke kontrollerer hvad der fejler? Det lyder da helt forrykt!

Kunden hvis faktura ikke når frem vil nok gerne vide det, uanset hvad fejlen er.

 

Jeg er målløs...!
Vi går ikke ind og laver en vurdering af hver eneste fejlmeddelelse i systemet - vi tester selvfølgelig vores mailserver ind og ud, men den enkelte fejlmeddelelse for den enkelte bruger den bliver ikke gennemgået - så kunne vi ikke lave andet.

At du er målløs forstår jeg ikke helt - vi tester selvfølgelig internt, og som tidligere sagt så var din problemstilling også i gang med at blive fixet.
Min målløshed går på at I ikke, på de fejl i får ind, kigger på fejlkoden. I bør være opmærksomme på fejl der indikerer forkert opsætning af jeres eget system.

Og så går den på at fakturaafsenderen "skal selv aktivt slå fejlen op" i stedet for at systemet sender dem en besked så de er opmærksomme på det.

Mvh Jan
Den sidste del er jeg helt med på - den er også på vores prioriteringsliste andet steds på forum at man bliver kontaktet såfremt at man har afsendelser som fejler.

Hvad de rent teknisk gør det ved jeg ikke i praksis - jeg ved ikke om der er et filter som gennemgår fejlkoderne for indhold - det tør jeg ikke svare på - som sagt så var der kendskab til din fejl så nogen ser noget, men hvor og hvordan tør jeg ikke 100% svare på.
Hej Jan

Jeg smider den forbi vores mailansvarlige og så hører du nærmere.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Det ser ud til at I allerede har rettet det:

$ host o1.email.e-conomic.com
o1.email.e-conomic.com has address 50.31.53.31
 

Tak for det!

Velbekommen smiley