forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Modtagelse af kontant betaling

0
Hej,

Jeg køre en reparationsvirksomhed hvor jeg modtager betalingen efter arbejdet er udført hos private kunder.

Jeg modtager pengene i hånden og har indtil nu bogført det hvor jeg har oprettet en debitor, faktura og gået i banken og tilføjet faktura nr som tekst osv.

Jeg tænkte på om der ikke var en nemmere måde at bogføre den slags end at skulle oprette en debitor/faktura for hver person jeg besøger?
spurgt 26 Sep, 2013 i Spørgsmål » e-conomic generelt af mikirk (160 points)
gen-kategoriseret 27 Mar, 2014 af Philip Kofod-Nielsen
Måske du kan bruge vores metode:

Ved kontantbetalinger hos private kunder bruger vi en "Triplikatbog" stemplet med vores fulde oplysninger. Original får kunden, 1. kopi til vores regnskab, 2. kopi bliver siddende i bogen. Pengene lægges kassen. Periodevis (uge/måned) bogfører vi det samlede kontantsalg for perioden på salgskontoen (salgsnota x-xx) med modkonto på Kassekontoen. Når vi har sat pengene i banken og har et indbetalingsbilag, bogfører vi til bank fra kasse, så både bank og kasse stemmer for perioden.

Denne metode afhænger nok lidt af mængden - vi har ikke den store mængde kontantbetalinger.

Måske ikke helt efter revisorbogen, men det er nemt og vi har dokumentationen i orden!

1 Svar

Hejsa 

 

Tak for dit indlæg :-)

 

For at være helt sikker på jeg forstår det rigtigt vil jeg gerne du uddyber det med du går i banken og skriver faktura nu og tekst. Jeg forstår det sådan at du gerne vil have når du laver en faktura til din kunde at den faktisk posterer beløbet du modtager direkte på din bank.


Er det korrekt forstået ? :) - Hvis det er korrekt er der en artikel her der viser hvordan du kan oprette en betalingsbetingelse til kontate betalinger. 

Hvis det er helt ved siden af må du meget gerne skrive igen.

 

Håber dog dette kan hjælpe dig i mål

 

God dag


 

Mvh.

Peter Friis

Online regnskabsprogram
 

besvaret 26 Sep, 2013 Spørgsmål af Peter Friis (24,160 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”