forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

håndtering af "værdibeviser"

0
Min lille virksomhed sælger rigtigt meget via dealsites.

Vi har et stort custom maid system til at styre vores ordreregistrering og afvikling. Jeg har nu brug for at hitte ud af hvordan jeg kan håndtere faktureringen via E-conomic.

Jeg antager at mit system skal oprette kunden/debitor i E-conomic. Herefter skal mit system så oprette ordren på kunden/debitor. Det er fsv. rimeligt "ligetil" at opretteordre, og den tilhørende rabat.

For mig er der så en gotisk knude tilbage. Kunderne taster jo en værdibevis-kode ind i mit system. Denne kode skal så verificeres mm., dette gør jeg i "mit system". Når koden er verificeret, skal der så på en eller anden måde bogføres værdibeviset på kunden /ordren. Jeg spurgte i supporten, som foreslog at jeg oprettede en delfakturering. Men... det er jo ikke en fakturering der skal til - derimod er det en finans-transaktion. Jeg forestiller mig at jeg debitere "forudbetald debitor" - og kreditere den specifikke debitor for beløbet på værdibeviset.

Dette vil jeg gerne gøre samtidig med at jeg gennemføre faktureringen.

Kan jeg oprette sådan en finanspostering via api'en - eller er der andre gode forslag ?

Og - hvordan får jeg så dette vist på fakturaen...

 

Det jeg gerne vil nå frem til ser ca. sådan her ud:

 

Vare                                                     kr.  2000

rabat                                                    kr.  -500

ialt                                                        kr  1500

 

Værdibevis  xyz.12345-xx-yy           kr -1500

 

at betale                                           kr           0

 

Håber der er nogel "klogeåger" som lige har de vise ord til dette.. :-)
spurgt 20 Sep, 2013 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Peter A (120 points)
opdateret 27 Sep, 2013 af Lasse Bager

1 Svar

Hej Peter A.

Det kan godt være at det er mig som misforstår noget.

Men ville du ikke kunne ligge en varelinje på ved navn rabat og så -500 i pris?? Det vil gøre præcis det du beder om.

Så når du har godkendt værdibeviset så opretter den en varelinje med det konkrete rabatbeløb - du kan oprette en til hver nødvendig værdikupon.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Sep, 2013 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”