Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ny Fakturalinje - søg i varenr.

+3
Hej E-conomic

 

Jeg kan se i har lavet en ny feature så man kan søge på varenavnet i varenummer feltet under opret ny fakturalinje. Jeg synes faktisk det er super at man nu kan gøre det.

Det er dog rimelig ulogisk at når man skriver det korrekte varenummer så får man vare med nummeret i varenavnet først i jeres liste.

Jeg vil derfor foreslå at i arrangere listen med forslag med matchene varenumre først, og herefter matchene vare navne.

 

Eksempel. Jeg har en vare der hedder noget i stil med

"5000 xxx" varenummer  333.

"Vare xxx" varenummer 5000.

 

I dette eksempel vil jeres system foreslå varenummer 333 først og herefter varnummer 5000. Selvom jeg faktisk skrev 5000 i varenummer feltet.
i Forslag » Andet af (2.0k points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

jep det savner jeg også vi har 1100 varenr i vores kartotek og det er lidt belastende nå jeg har et varenr 100 og så der komer varenr 1010100 osv foran
Forslag af (390 points)
Hej begge

Jeg er helt med på at det er en udfordring at den fanger begge dele med - den sorterer dem i nummerorden, så hvis varenummeret fuldt fremgår af navnet på en vare med et lavere nummer end det søgte - så kommer denne først.

Det skyldes simpelthen at vi har gjort søgningen mere dynamisk - jeg er med på at det er pænt irriterende - men hvis du kender varenummeret fuldt - så kan du nøjes med at taste dette og tabbe videre - så benytter den ikke opslaget.

Men som sagt så har den dynamiske søgning denne lille uhensigtsmæssighed som i desværre må leve med, da vi ikke kan sætte en præcis streng ind i det da man jo godt kan have varenumre som hedder f.eks. 100 og så en masse undernumre som hedder 100a, 100b etc. Hvis man stopper ved 100 så finder den ikke resten. Det er jo heller ikke hensigten. Så desværre så bliver det ikke anderledes end det er nu. Beklager.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

I skal helt sikkert ikke bruge præcise strenge :-), det har jeg aldrig nævnt noget om.

Jeg foreslog i lavede sorteringen med match på varenumre først i numerisk/alfabetisk orden, hvorefter match på varenavn vises i numerisk/alfabetisk orden efterfølgende.

Hvis du vil afslå mit forslag, så må du gerne afslå det rigtigt. Synes ikke du har forholdt dig til det jeg lagde op til. :-)

mvh Rasmus
Hej Rasmus

Det er nok mig som ikke altid formulerer mig helt klart - jeg er helt med på ønsket. At den skulle sortere på den ene måde frem for den anden er desværre by design og hvad der er et irritiationsmoment for nogen er en gave for andre - det er udfordringen ved at levere et standardprodukt.