forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Valutamuligheder i prisgrupper/lister

0
Vi har 1200 forskellige emner og priser i vores sortiment, og hvert år skal vi lave prisændringer...
Vores problem er, at vi har 3 forskellige kundegrupper, og derfor har vi 3 forskellige prisgrupper/lister, hvor vi skal ændre priserne indenfor hvert gruppe...

Vi kan sagtens eksporterer DKK og lave prisændringer nemt i excel, og derefter importerer det igen som ny... Men indenfor hvert prisgruppe/liste sælger vi også i EUR, og det kan vi ikke finde ud af at importerer... Så lige nu ser det ud til at vi skal manuelt taste EUR ind for 1200 varer i 3 forskellige prisgrupper... 

Ser 2 løsninger:
1) Man kan importerer flere valutaer under prisgrupper/lister end kun sin standard.
2) Systemet kan finde ud af, at regne en valuta ud på samme måde som den kan i bogføringsmodulet, nu hvor man har sat en fast valuta ind i indstillinger.
spurgt 16 Sep, 2013 i Forslag » Import og eksport af data af daham (120 points)
status opdateret 25 Mar, 2014 af PeterLuthman

2 Svar

Hej Daham

Tak for dit indlæg og forslag smiley

Det giver bestemt god mening, at den skulle kunne administrere det på en af de måder du beskriver, umiddelbart giver det mest mening med nr. 1, da der så ikke vil komme nogle meget skæve priser, som jeg kan forestille mig det andet vil give.

Jeg skal dog ikke kunne sige om det vil være noget, der vil kunne blive prioriteret til vores udvikling, da det umiddelbart er få brugere der sidder i din situation, men jeg vil i hvert fald give det chancen herinde, og se hvor mange der sidder med samme problemstilling som dig. smiley

Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram

besvaret 17 Sep, 2013 Forslag af PeterLuthman (10,290 points)
Hej igen Daham

Vi har nu haft prioriteringsmøde omkring vores forum-indlæg og dit forslag er b.la. pga. manglende opbakning ikke blevet prioriteret til udvikling for nærværende. Vi vil selvfølgelig kigge på det igen, hvis ønsket/behovet skulle opstå andetsteds.

Tak fordi du tog dig tid til at stille forslag herinde - det er værdsat!

Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram

besvaret 25 Mar, 2014 Forslag af PeterLuthman (10,290 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”