Flytte vinduer i det nye design

+2
Vi har haft stor glæde af at kunne flytte popup vinduerne over på skærm nr. 2, når vi arbejder så man kan se de data man ellers arbejder med eller det indscannet bilag. Det er ikke muligt i det nye design, så når vi f.eks. skal bogfører det indscannet lønbilag via fordelingskabelonen dækker den over de tal vi skal taste - dvs. det gør det umuligt at benytte fordelingskabelonen sammen med indscannet bilag.

Vil i ændre systemet, således at man fortsat kan flytte popup vinduerne og således så samme arbejdsområde på skærmene som vi har været vandt til?

Jeg håber I lader bankafstemningen blive i popup vindue ellers bliver det meget besværligt at arbejde med systemet.
i Forslag » Andet af (680 points)
status opdateret af

2 Svar

Hej Carsten

 

Tak for dit forslag! smiley

 

Jeg kan sagtens se din pointe, og det udfordrer jeres arbejdsgang en lille smule der, ikke desto mindre er den meget stor del af kernen i det nye design med de her "modal-vinduer", som indretter sig efter browseren frem for at være et vindue i sig selv. Det er for at gøre overskueligheden bedre, og fastholde at man har gang i en arbejdsgang af gangen og dermed have et bedre overblik.

 

Man kunne så argumentere for om der evt. skulle være et mouseover ikon til visning af evt. vedhæftet dokument, når man er inde i fordelingsskabelonen. Jeg ved ikke om det kunne afhjælpe problemet? I så fald ville jeg lade det stå som et forslag, og så må vi se, hvor mange andre, der også oplever det som et problem. smiley

 

Lad mig høre fra dig.


Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram
 

Forslag af (10.3k points)
Det løser jo ikke problemet med en mouseover - f.eks. når vi laver afstemninger af en kreditor, så bruger vi at flytte popup vinduet med posteringer på kreditorkontoen over på den anden skærm og derefter åbne poster for en finans konto for at undersøge bogføringen og sammenligne dem - fremover vil vi skulle udskrive kontokort for at kunne foretage den samme afstemning.

Når vi bogfører har vi alltid bankafstemningen åben på den anden skærm så vi kan følge med og rette evt. ørediff. mellem fakturaen og betalingen med det samme.

Det korte og de lange er at hvis I holder fast I at fjerne de geniale popup vinduer, må vi se os om efter et andet system, da vi ikke kan få kunderne til at betale for den ekstra tid arbejdet vil tage. Det er ærgeligt, men efter det nye layout kan den høje pris ikke forsvares at tidbesparelsen på et godt udtænkt system.
Hej Carsten

Tak for dit indlæg, som hjælper os til bedre at forstå arbejdsgangene derude, hvilket er værdsat.

Det er lagt til udvikling som en pop'up i fordelingsbilledet, hvilket vil sige, at du som tidligere vil kunne tage billedet og flytte det over på en anden skærm. Som jeg læser det er det også det du ønskede?

Håber det kan lette det for jer igen, og at I ikke føler, at ny funktionalitet og layout tvinger jer til skifte program - det ville selvfølgelig være kedeligt.

Mvh Luthman
Hej Peter,

De lyder godt at I ændre fordelingsbilledet, så mangler vi bare alle de andre popup vinduer. Som jeg skrev så arbejder vi ofte med 4-5 popup åbene for at kunne se de forskelllige konti på samme tid og for ikke skulle rundt i menuerne for at få dem åben igen.

Vil du svare på mit oprindelige spørgsmål om i lader bankafstemningen blive i et popup vindue eller om I også vil begrænse vores arbejdsmuligheder her?

mvh

Carsten
Hej Carsten

Som det ser ud lige nu bliver bankafstemningen IKKE et modalvindue, som resten af de her mindre oprettelsesvinduer i vores nye design.

Den vil bevare sin nuværende form, netop af grunden, at det modul giver mening for det første at kunne maksimere til hele skærmen, samt evt. kigge på andre ting i aftalen simultant med, at man arbejder med afstemningen.

Håber det besvarer dit spørgsmål - jeg læste det som en kommentar til underbygning i dit indlæg, derfor jeg ikke har svaret på det specifikt.

God weekend!

Mvh Luthman
Hej

Jeg er enig med at det her er en forringelse.

Eneste begrundelse som e-conomic kommer med for at man ikke længere har pop-up vinduer er at en del brugere pludselig har mange vinduer åbne.

Med den begrundelse så forringer man systemet drastisk for alle os som bruger systemet meget og har brug for at have flere vinduer åbne på en gang.

I skulle hellere "undervise/hjælpe" dem som bruger systemet forkert.

Lige p.t. har vi ikke tid til at se os om efter et andet bogføringsprogram - men den her holdning er absolut ikke god - og hvis der kommer mere af samme slags, så må vi jo overveje andre løsninger.

Venlig hilsen

Leo Lund
Hej Carsten

Jeg kan desværre meddele, at bankafstemningen kommer til at ligge "inde" i programmet, men dog IKKE som et modal-vindue. Så man kan altså åbne programmet i flere vindue og få samme funktionalitet som du tidligere har været vant til. Man kan jo godt være logget ind i flere vinduer på samme aftale i samme browser, hvilket vil give samme muligheder.

Jeg håber du har forståelse herfor, tilgengæld får bankafstemningen en meget stor kærlig hånd, hvor der bliver masser af ny lækker funktionalitet, som jeg håber I får glæde af.

Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram
 

Forslag af (10.3k points)
"Vi alene vide" holdningen hos e-conomic er utrolig fasttømret. Gade vide, hvor mange e-conomic ansatte, der arbejder fuldtids med systemet? Så meget bogføring kan der da ikke være hos dem. Men de ved stort set altid bedre end os, der har fingrene nede i suppedasen hver eneste dag. Og jeg giver Leo Lund fuldstændig ret i, at man nok burde undervise/hjælpe de brugere, der anvender systemet forkert. En anden løsning kunne være at sende supporterne/systemfolkene i praktik i den virkelige verden. Men heldigvis er der nu andre systemer på vej, som jeg vil lade nye kunder anvende i stedet for e-conomic.

Med venlig hilsen
Erik Jensen
Hej Erik

Jeg er ked af, at nogle kunder kan have opfattelsen af, at vores nye design er et tegn på "vi alene vide". Det er vi naturligvis ikke enige i - jeg lige talt sammen, at der er 12 indlæg med ny e-conomic, der allerede er "gennemført" i programmet, og flere som er "i-gang". Håber og tror det kan ses som et tegn på en anden virkelighed, nemlig, at vi meget gerne modtager feedback - og også agerer herpå.

Linjen skal dog også defineres et sted, og det er et at faktum, at det vil være umuligt, at gøre alle glade. Vi prøver dog at finde den vej, hvor flest bliver det.

Med venlig hilsen
Peter Luthman
Hovsa. Havde ikke set dit svar.
Hvordan måler i tilfredsheden, det vil jeg godt vide.
Altså hvilke metode, hvem spørger I, og hvem konkluderer.
Hej Erik

Vi måler vha. af flere ting, bl.a. kører vi i øjeblikket en omfattende tilfredshedsundersøgelse og samtidig måler vi løbende det der hedder NPS for et bredt udsnit af vores kunder, både målrettet dem som har forladt os, dem som er nye og dem som har været hos os i en periode.

Konklusionerne bliver foretaget af kyndige folk :), og vi bruger dem i høj grad som pejlemærker på, om de tiltager vi foretager påvirker i positiv eller negativ retning - set på et lidt højere niveau.

Med venlig hilsen
Peter Luthman