Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Udligning af gamle fakturaer/indbetalinger

0
På vores ene debitor står der 3 åbne poster (indbetalinger) fra 2008 og 2009. På en anden står der en åben post fra 2012 (en faktura). Alle posterne stemmer beløbsmæssigt, og fakturaen er betalt, men de er ikke blevet bogført/udlignet korrekt. Debitor samlekontoen stemmer og de gamle åbne poster indgår ikke i samlekontoens saldo.

Er det på nogen måde muligt at fjerne de gamle poster? Det er lidt irriterende, at de står som åbne, når jeg skal danne mig et overblik over, hvad vi har tilgode.

mvh

Lene
i Spørgsmål » Andet af (160 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Lene

Desværre nej, de skal parres op mod hinanden.

Der må være noget yderligere tilpasning som har fundet sted siden det kan stemme uden at disse er lukket korrekt - du kan foretage en bogføring af en indbetaling i de nødvendige år - om nødvendigt i debet - på debitoren med modkonto ned på samme konto som er samlekonto - så får det ingen finanseffekt, men kan kun aflæses i debitorkartoteket - hvorefter en udligning kan finde sted.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Tak for dit svar, der umiddelbart lyder som en god løsning, men jeg kan ikke postere i de pågældende regnskabsår, da de er afsluttede. Skal jeg åbne alle de nyere regnskabsår for at kunne åben 2008 og 2009 igen?

mvh

Lene
Ja, det vil kræve en genåbning af regnskabsårene, men da der er tale om ren debet kredit lige langt på samme konto giver det jo ingen finanseffekt.
Tak for hjælpen :)