Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Se brutto/netto/avance efter bogføring

0
Vi mangler dagligt muligheden for at opdatere indkøbsprisen på en faktura efter bogføring.
Vi modtager altid kreditorfaktura efter vi har bogført vores debitor, så det ville være dejligt
hvis den faktiske indkøbpris også passede.

Derudover naturligvis mulighed for at se avance/dækningsbidrag og nettopris på en faktura
når den er bogført.
i Forslag » Andet af (310 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Thomsen

Vi tillader ikke tilretninger af registrede posteringer efter bogføring - det gør vi ikke fordi bogføringsloven ikke tillader ændringer i registrerede posteringer - jeg er helt med på udfordringen i jeres tilfælde, men det er og bliver desværre ikke muligt.

Mht. det sidste - så kan du se det når du opretter fakturaen - efterfølgende vil du kunne lave en omsætningsstatistik med denne information, den er dog på kunde niveau og ikke fakturaniveau, men ellers indeholder den præcis hvad du ønsker. Du finder den på rapport --> omsætningsstatisk

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Der er heller ikke tale om at ændre i bogførte posteringer, men kun om rent statistisk at koble udgifter og indtægter sammen. Dette er tilladt jf. bogføringsloven da jeg tidligere har benyttet en system hvor det sagtens kan lade sig gøre.

Med hensyn til rapport-funktionen er det ganske ubrugeligt at man ikke pr. faktura kan
se hvad ens dækningsbidrag er. Jeg forstår ikke hvordan andre driver virksomhed, uden at kunne gå tilbage og se hvad man har tjent på en vare. Det er let såfremt man altid har samme indkøbspriser - men hvis de svinger fra gang til gang, hvordan gør andre så?
Hej Thomsen

Jeg har tilpasset min markering af dit forslag og vil gerne lade den del omkring at kunne se omsætningsstatistik på faktura niveau gå videre.

Resten er en debat om tolkning af lovgivningen - vi har valgt at man ikke kan redigere i de indre sammenhænge på en postering - herunder heller ikke den kostpris som er registreret sammen hermed - desværre. Men det er et aktivt valg og det bliver for nærværende ikke anderledes