Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hjælp hvilken konti

0
Hej, jeg importerer biler til DK, og kører meget til kunde, leasing selskaber o.s.v. Jeg bruger en del af penge på at vaske biler, bilsyn, nummerplade o.s.v. Derfor har jeg oprettet relevante konti: "Bilsyn", "Bilvask" o.s.v.

1. SKAL DISSE KONTI VÆRE UNDER "Salgs- og rejse omkostninger", fordig det hjælper at præsentere biler???. ER DET KORREKT???

2. Hvad så med konto  "brændstof"? Igen, den bruges til at køre til kunde. altså til at aflevere biler til kunde. Skal den konto være under "Autodrift -person biler" eller "Salgs omkostninger"

På forhånd tak for hjælp!
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (170 points)

1 Svar

Hej Eleka

Bilsyn og bilvask skal ikke nødvendigvis være under salgs- og rejseomkostninger, du kan godt bruge dem, men de er måske mere beregnet til lidt andre ting. På samme måde med brændstof, du kan godt bruge autodrift eller salgsomkostninger.

Men når det nu er en del af din hovedaktivitet, så vil jeg i stedet foretrække, at lave en ny kategori, som hedder salgsbilomkostninger, hvor du så har alle de omkostninger, som vedrører salgsbilerne. Jeg mener at dette vil give dig et bedre overblik over din bogføring, men der er ikke noget desideret forkert i at bruge de andre konti.

Hvis du vil vide mere om det, er du også velkommen til at kontakte mig direkte.

Mvh. Anders

Med venlig hilsen Anders Bærentzen registreret revisor Din Revisor ApS dinrevisor.net ab@dinrevisor.net 50 50 34 60
Bogføringshjælp af (5.6k points)