Jeg er også meget enig i at dette er et problem / udfordring. Jeg har tidligere benyttet C5/XAL og der har man både muligheden for flere decimaler, men endnu bedre også mulighed for på linie niveau skrive den korrekte total, og så afrunder systemet "bag om" så det ikke ses med de mange decimaler.
Om man skal benytte 3 - 4 decimaler (relevant ved EUR indkøb hos os) eller afrunding er en smagssag - men det ville lette bogføringen af leverandør faktura gevaldigt, og ligeledes ville alle indkøb nemmere kunne bogføres af 3 person, der ikke har lavet ordren - som det er nu, får man jo aldrig indkøbet til at stemme, men skal ved bogføring rode med overordnet registrering hvor man så benytter eventuelt rabat/gebyr feltet for at ramme en total korrrekt sum.
Eksemplet er at keg køber en varer der koster 113,45 EUR/km og sælger den i meter 1,27 kr/meteren
Ved et indkøb af 5000m kan jeg derfor kun købe den til enten 0,11 eller 0,12 EUR/m - og derved bliver hverken indkøbsordre eller faktura korrekt og der skal justeres ved bogføringen - ved indkøb sender vi P.T. dem som et Excel PDF dokument da specielt tyske leverandører godt kan lide at priser på vores ordre er korrekte!
Jeg kan også godt lide at priserne er korrekte!