Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Brug din stemmeret

+8
Hej forumbrugere
 
Når vi kigger på de forslag der ligger herinde og antallet af visninger de enkelte forslag har er det bemærkelsesværdigt få stemmer forslagene har.
Det undrer os lidt - så derfor dette indlæg.
 
Ved vores brugere egentligt hvor de stemmer henne?
Oppe til venstre for indlægget kan du se et tal - rigtigt mange steder blot et 0 - og en pil op herover. Klikker du på pilen - så stemmer du et forslag op - administratorer og meget erfarne brugere har mulighed for at stemme et forslag ned også.
 
Hvorfor så stemme?
Fordi det hjælper både os og jer. Vi bruger det i vores prioriteringsproces og hvis der er en mærkbar mængde stemmer på et enkelt forslag så gavner det altid i denne proces.
 
Et højt antal stemmer er dog ingen garanti for implementering af det pågældende forslag - der kan være mange andre årsager til at forslag som giver rigtig god mening ikke implementeres i e-conomic.
Derudover synes jeg det er værd at nævne at alle forslag - selv de afviste - er mulige at stemme på - og skulle et allerede afvist forslag vise sig et "eksplodere" i stemmer - så revurderer vi selvfølgelig vores prioritering - det kan være resultatet bliver nøjagtigt det samme - men hvis ikke i stemmer sker der i hvert fald ikke noget.
 
Så brug jeres stemmeret - lige som ude i den politiske verden - en stemme flytter ingenting - men sammen er vi stærke.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
i Forslag » Andet af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse,

efter min mening, er der alt for mange indlæg, der kan betegnes som "spam". Ofte er jeg i tvivl, om et indlæg er et forslag, et spørgsmål eller et råb om hjælp pga. mangel på faglig viden.

Mange indlæg kommer tilsyneladende fra personer, der er blevet tudet ørene fulde om, at administrative systemer er "a piece of cake" at lære, Jeg svarer af princip ikke på sådanne indlæg, da jeg ikke kender spørgers professionelle baggrund, og jeg kan derfor nemt komme til at reflektere på et spørgsmål, hvis faglige svar ligger langt fra de forudsætninger, som spørger har.

For at I hos e-conomic kan have fornøjelse af et forum med forslag til forbedringer, så burde I indsamle forslagene, give dem nogle sproglige og faglige udtryk og derefter udgive dem i et seperat forum, hvor der deltager brugere, der kan se relevansen i et sådant forum.

Som forum fungerer nu, er det uinteressant for dem, der ved noget om muligheder og behov, da de finder det spild af tid.   

At Jeres kunder ikke deltager i op- og nedprioteringer i forum ligger udelukkende på Jeres egne skuldre, da evt. informationer herom tilsyneladende kun distribueres via forum og ikke via mails til alle registrerede brugere.
Hej Erik

Det er jeg helt med på - det er udfordringen i det skrevne sprog - både at afkode om der er tale om en misforståelse, generel manglende forståelse eller et regulært ønske.

Vi ønsker ikke at opdele forummet - vi vil meget hellere få præciseret problemstillingen. Og evt. omgåelse af tingene - cowboytricks som vi kalder dem - de er altid velkomne som kommentarer.

Men jeg forstår godt at man kan komme til at fremstå enten nedladende eller højpandet alt efter hvordan man tolker et evt. indlæg på forummet og svarer.

Jeg håber meget at præcis jer som ved hvordan programmet fungerer og kender turene rundt om tingene kan være med til at både få stemt de reelle op og få skabt afklaring for dem som enten kan løses eller lukkes.
Hej Lasse

 

Synes umiddelbart ikke at jeres stemme system fungere særligt godt. Der er sikkert en masse gode forslag som der ligger derude som jeg kunne stemme op, men jeg har ganske enkelt ikke tid til gå gennem forumet på den måde.

Synes det er synd at der er mange gode ideer som ikke bliver taget op pga "manglende støtte".

I må igang med at brainstorme på hvordan i kan få flere til at vurdere specifikke/udvalgte  forslag, så i har et bedre grundlag for at prioritere.

Til at starte med, ville jeg helt sikkert gøre det mere synligt på forumet hvad + stemmer gør. (opprioritere forslaget)

Mvh

Rasmus

Hej Rasmus

Vi har skam debatten allerede med en mere synlig stemmestruktur. Tanken er jo lige så vel at man kommer ind på forummet og har en konkret problemstilling som man enten ved en søgning kan konstatere man ikke står alene med eller evt. opretter et indlæg.

Jeg håbede meget at dette indlæg var med til at præcisere at stemmerne indgår som en del af hele vores vurderingsproces - så et forslag som ikke giver så meget mening herinde kan tiltrække sig vores opmærksomhed fordi det ude hos jer bare giver rigtig god mening.

Men ikke desto mindre tak for input. smiley

Jeg stemmer kun på de indlæg, der vedkommer de moduler, som jeg selv bruger - og hvor jeg iøvrigt forstår, hvad indlægget går ud på/hvad skriveren mener (hvilket ikke altid er helt let at gennemskue).
Jeg synes heller ikke, at kategorierne fungerer specielt godt - alt for mange indlæg falder ind under "e-con generelt", fordi emnet ikke kan vælges specifikt på listen.
Iøvrigt støtter jeg indlægget fra Henrik.

1 Svar

 
Hej e-conomic
 
Jeg er enig i de svar I her har fået. Årsagen ligger på jeres side og måde jeres forum er bygget op på.
 
  1. I skal lave en helt selvstændig kategori til "Forslag".

    Hvis man gerne vil bidrage er det uoverskueligt at sidde og læse om, undskyld udtrykket "Nybegyndere" der brokker sig over ting de ikke forstår. Det er hverken Bugs eller Forslag, men blot manglende forståelse for brug af e-conomic systemet. Og det skal der selvfølgelig være plads til, det hører bare til i et forum under "Hjælp og support". I må så sørge for, at indlæg flyttes og lægge i korrekt kategori, hvis brugerene af forum får oprettet tråde i forkerte kategorier.

    Dette forslag om opdeling har I længere oppe i tråden afvist, hvilket leder mig til næste forslag.
     
  2. I skal lytte til jeres kunder og deres forslag.

    Jeg oplever ofte at I afviser forslag uden at begrunde hvorfor. F.eks. siger I her i tråden at I ikke ønsker at opdele forummet og lave en kategori til "Forslag". Men hvorfor?

    Det samme er gældende ved forslag fra kunder, her er svaret ofte "Implementeres ikke". Der er ofte ikke en forklaring på, hvorfor det ikke implementeres. F.eks. "Teknisk kan det ikke lade sig gøre", eller "det vil give problemer i forbindelse med en anden funktion i e-conomic" osv.
    Ofte svare I med: "Hvis du i stedet gør det på den her måde, så vil du kunne få det samme, eller næsten det samme".
    Ja, fair nok - men nu er min idé jo det her og for mig ville det være logisk og smart hvis man kunne gøre det på den her måde.
    Hvis I afviser det med en henvisning til et cowboy trick, så giver man jo lidt op på gode forslag.
     
  3. I skal hjælp brugeren til at lave en god og beskrivende overskrift (titel).

    Ofte er titlen på en tråd ikke beskrivende for selv indholdet. Det er selvfølgelig helt brugeren selv, der vælger sin titel, men I kan med hjælpe tekst og forklaringer opfordre brugeren til at formulere sin titel som et forslag, eller som præcis bug beskrivelse.

 
Henrik
Forslag af (650 points)
Utroligt forslag og bugs fortsat placeres i samme kategori her 6 måneder senere.