Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Omdannelse af enkeltmandsvirksomhed til ApS

0
Jeg bogfører for en lille enkeltmandsvirksomhed, som nu skal omdannes til ApS

Hvad er det smarteste i forhold til e-conomic. Fortsætter jeg med at bogføre under den samme brugeraftale? Eller bør man oprette en helt ny e-conomic konto til "den nye virkesomhed".

Hvis man kan fortsætte i den gamle, kan man så gå ind og ændre i kontoplanen så den passer til et ApS?

Håber der er nogen der kan give mig svar :)

mvh

Charlotte
i Spørgsmål » Andet af (350 points)
status opdateret af
Hej,

Er der nogen der har erfaringer med at gøre dette selv?  Det er jo fint at en revisor står på spring til at hjælpe - men det må være muligt at klare det uden at skulle betale for det. Anyone??

På forhånd tak - og godt nytår!

 

/Thomas

2 Svar

Hej Charlotte,

 

Jeg vil klart foreslå at fortsætte med den samme brugeraftale. Da der ikke er nogen grund til at du skal have to. Hvis du dog også fortsætter virksomheden i privat regi, så skal du have to.

Men du skriver at du har omdannet fra enkeltmandsvirksomhed til ApS, så jeg har tilladt mig at antage, at du har omdannet hele virksomheden.

Du kan både ved at efterpostere i forhold til din åbningsbalance i dit nye selskab samt ved at evt. ændre kontoplanen, få et bogholderi der passer til dit nye selskab.

Jeg har efterhånden som revisor gjort dette mange gange, og såfremt du har brug for assistance, så kan du blot sende mig en privat besked.

Mvh. Peter
Spørgsmål af (570 points)
Hej Peter

Tusind tak for svar. Det kunne være super hvis jeg måtte skrive til dig når jeg skal til at have det gjort i e-conomic.

Jeg er lidt i tvivl om hvor stor forskel der er i kontoplanerne på en enkeltmandsvirksomhed og et ApS og hvad jeg ellers skal være opmærksom på. Skal lige prøve at sætte mig lidt ind i det.

Enkeltmandsvirksomheden ophører pr 31/3 og ApS starter så herfra...

Charlotte
Hej Charlotte,

 

Du sender bare en besked når det er.

 

Mvh. Peter
Spørgsmål af (570 points)