Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for pris variant i Matrix.

0
Vi er i fuld gang med at ligge varer og info ind på E-conomic og har så oprette en del matrix da det jo kan reducerer varelinjerne markant, jeg ville så ligge varer ind og kan så se at jeg ikke kan have varierende priser på hver varer i en matriax, kan det passe?!!

Jeg har nogle kædehjul som umiddelbart er ens, eneste forskel er tandantal og så det materiale de er fremstillet i. Den ene model i stål, næste i Aluminium, og den sidste i Titanium, lige noget som passer i matrix, men prisen for stål er jo kun ¼ af hvad den i titanium koster. Det samme kunne jo være trøjer med og uden tryk i forskellige farver, jeg kan da ikke være den eneste med det problem.

Er det en tømmerhandel der skal oprette et bræt, det fås i længden: 210,240,270,300,330,360,390,420,450,480,510mm i rigtig mange træsorter, de har alle forskellig pris. Som I kan se bliver det jo til en masse unødvendige varelinjer.

Jeg håber I du vil bringe dette videre, da I jo gerne skal have det bedste system for at være det eftertragtede system, som kunderne vil have.
i Forslag » Lagerstyring af (140 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej!

Jeg arbejder i Economics og kan ikke se hvor man kan lægge en matrix ind på en vare. Skal man tilkøbe denne funktion? Eller kan du hjælpe mig...?

I forhold til dit spørgsmpl forstår jeg ikke helt hvordan du vil nøjes med én ordre linie hvis du har forskellige priser. Hvordan skal kunden så kunne se hvad han har betalt for de enkelte ting..?

Håber du har lyst til at give mig et tip vedr ovenstående.

Mvh

Kristine
Forslag af (160 points)
Funktionen matrix ligger i lagerstyringsmodulet, og ja det skal tilkøbes.

Hvis du for eksempel som os bla har t-shirts i forskellige størrelser og farver OG med samme pris, kan du lave en matrix med varianterne størrelse og farve. På den måde kan du nøjes med EEN varelinje der hedder T-SHIRTS og så ligger de alle derunder i en matrix. I stedet for at have varelinjer fra str. 2/3 år op til XXXL i alle farver, hvilket vil give 10 størrelser X det antal farver du føre dem i, for os op til 40 varelinjer, kan vi i en matrix nøjes med 1 varenr.

Der hvor det går galt, er fx tandhjul hvor vi vil lave en matrix på forskellige antal tænder og forskellig type stål, det kan vi godt, men stålet koster jo ikke det samme. Titanium og aluminium er fx dyre end stål, så det er 3 forskellige priser der skal lægges ind og det kan man ikke i matrixen, man kan kun have antal tænder og type stål.

Der hopper kæden af og gør det usmart med matrix, som ellers ville kunne spare os for mange varelinjer.

Mvh.

Nanna
Hej Nanna

Dit forslag er meget reelt, men simpelthen ikke det der er tænkt med vores lagermatrix - vi har set forslaget flere gange, for nærværende kan jeg desværre ikke gøre andet end at afvise dit ønske da det er en nærinddeling af dit enkelte produkt - der kan heller ikke differenceres på kostpriserne på dine produkter i matrixen hvilket jeg formoder også må være yderst relevant for dig.

Så der er desværre ingen anden løsning end at oprette det som enkeltstående varer - der er heldigvis ingen begræsning på antallet heraf.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej

Jeg har fuldt dialogen omkring forskellige priser i relation til varians.

Jeg kan godt forstå formålet med at have forskellige priser som en del af viriansen, men hvis man følger den ide så vil hele grundtanken med varians jo gå fløjten.

Forstået på den måde, at de varer som man opretter med varians alle har samme grundlæggende egenskaber og det er ikke gældende, hvis man f.eks. ændre på materialet fra stål til aluminium.

Derfor vil der også være forskellige priser.

Varians er grundlæggende udviklet til eksempelvis tøj hvor man har et design nummer og så er den ene varians farven og den anden størrelsen.

Disse produkter har den samme pris uanset hvilken varians som anvendes altså hvilken farve og størrelse.

Men hvis du ændre materialet/stoffet så vil varen også få en anden pris og dermed også et andet varenummer men varians koderne vil være det samme - farve og størrelse.

Endelig vil der jo heller ikke være nogen statistikker som passede længere idet man får et varenummer med varierende pris og dækningsbidrag og man ved derfor ikke hvilken vare man tjener godt på og hvilket man tjener mindre på - er det stål eller aluminium tandhjulet?

Dette blot en bemærkningen der er ingen anden mulighed end hvert sit varenummer, hvilket også er den logistiks rigtige måde, at gøre det på.