Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fakturere timer/dage, enkeltmands-virksomhed

0
Hej E-conomic forum.

Håber på lidt hjælp, da jeg pt er lidt opgivende overfor mit skift fra SS til E-conomic...

Jeg har en ekeltmands-virksomhed og kører som konsulent for et par andre virksomheder.
Når jeg laver en faktura har jeg derfor brug for at kunne indsætte en "kalender-oversigt", hvor det fremgår hvilke dage jeg har har haft det pågældende sted, og i hvilket tidsrum jeg har været der.

Ganske enkel hr jeg brug for at udspeceficere mine timer, med en "samlet sum".
Eks (fiktive tal):
Konsulent timer, samlet: 100 timer.
03/04-13, 8 -20
04/04-13, 7-12
05/04-13, 8-16
10/04-13, 8-18
12/04-13,12-16
13/04-13,10-22

Hvordan kan dette gøres på en enkelt måde? Hvis jeg skal oprette et nyt "salg" for hver dag/timer, er der ikke meget idé i det?!
Jeg tænker at der må være en enkelt løsning til dette.

Har set de første mange videoer, og har været inde over løsninger som at oprette mig selv som medarbejder, brug af projekt-styrings-modul, og andre "avancerede" ting.

Kan i hjælpe mig på vej i den rigtige retning?

På forhånd tak
i Spørgsmål » Andet af (220 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Aze

Det lyder til at du har et fakturerings- og styringsbehov som vores projektstyringsmodul vil kunne hjælpe dig med.

Kan jeg lokke dig til at sende en mail til info@e-conomic.dk og referere til dette forumindlæg, samt lige medsende dit telefonnummer - så kan en af vores projektkyndige medarbejdere kontakte dig og få det styret ordentligt på plads. smiley


Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse.

Tak for din respons.

Jeg kan sagtens sende en mail, og også tage den pr telefon...Dog føler jeg ærlig talt at hele idéen i et hjælpe-forum forsvinder, hvis man konsekvent overdrager sagerne til "løsning i enerum".
Jeg er sikker på (kan jeg se via en Googling) at der faktisk er rigtig mange der sidder med samme problematik, og et ønske om at få svar herom...Så for at gøre "alle" en tjeneste, ser jeg helst at vi for så vidt muligt kan tage den herinde?!

Det skal også siges, at bliver det for omstændigt, ryger idéen også i at skulle skifte til E-conomic, da jeg i så fald ligeså godt kan få min bogholder til at udfakturere mine timer.
Det jeg egentlig har brug for, er en "simpel" mulighed for at tilføje mine timer i kalender/time-form, eller blot som noter.

Jeg kan se at projekt-styrings-modulet også koster en del, ifht til at jeg blot skal bruge en -i mine øjne- fuldstændig banal funktion.

Så for at komme lidt videre i projektet, mens jeg har stadig har et par test-dage tilbage...
Kan jeg oprette en faktura, hvor jeg indtster dato/timer i en enkel række-følge, med en følgende total-sum?
Hej Aze

Det var ment som en gestus da opsætning og brug af projektstyring er meget individuelt.

Men lad os tage tilgangen uden projektstyring - da jeg ser dit behov for projektstyring ikke rigtigt er der.

Det du kan gøre nemmest er simpelthen at styre det på fakturaen.

Du kan oprette den på dag et - og så løbende registrere dit daglige forbrug.

Der er ikke nogen sum på antallet - så hvis du indledningsvist laver en fakturalinje uden pris eller antal, men udelukkende skriver noget i teksten - så kan du lave din indledende linje på den måde.

Ved at gøre det sådan ligger fakturaen løbende under igangværende og når du så er endelig færdig og vil sende den, kan du bede systemet om at datere den d.d. og derved så hænger det hele sammen.

Håber det er løsningen for dig.
Beklager mit sene svar. Blev lige tilbudt en hurtig arbejds-opgave væk fra hjemmet.

Tak for forklaringen. Og lækkert at man kan få ekstraordinær hjælp, hvis nødvendigt.

Jeg forsøger mig lige med den pågældende fremgangsmåde, og ser om det gør det for mig....