forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Lagermodul, leverandørkartotek, bogføring af kreditorer

0

Jeg have nedenståen chat med jeres Frederik:

Som I kan se, ønsker jeg at vende tilbage til leverandørkartoteket efter endt bogføring af en faktura. - Og ikke i leverandørfakturakladder. At Frederik skriver, at dette sker, fordi man vil vise, at fakturaen er bogført, er noget sludder. Man skal i forvejen klikke OK og LUK i 2-3 "kasser", hver gang man har bogført en faktura. Så der er ingen grund til at spilde yderligere tid på at skulle op at klikke til venstre på leverandørkartoteket igen.

Mvh

Githa

Du sagde: Når jeg har bogført en kreditor og skal til den næste, skal jeg altid op og klikke på leverandørkartotek, for at få alle kreditorerne frem, så jeg kan vælge en ny. Det synes, jeg er ret irriterende. Hvorfor kommer de ikke bare frem af sig selv. Jeg står altid i feltet Leverandørfakturakladder i stedet.
Du sagde: Måske jeg skal tilføje, at vi har lagermodulet.
Frederik: Altså via de tre prikker? når du opretter en postering?
Frederik: Hvor du henne i programmet Githa?:)
Du sagde: Jeg er i lagermodulet - leverandørkartotek.
Frederik: Ok super, og når du så har din kreditor her -> og laver en faktura til denne hvor så ville du gerne ende i leverandørkartoteket igen?
Frederik: Dette gør den for at sikre sig, og vise at man nu har bogført sin leverandørfaktura
Du sagde: Når jeg har bogført een kreditor, vil jeg gerne lande på den side, der hedder leverandørkartotek, hvor jeg kan vælge alle mine leverandører. Men jeg ender altid på den side, der hedder leverandørfakturakladder, og her kan jeg ingen leverandører vælge. Det er samme side, som du kan gå ind i, hvis du oppe til venstre klikker på ingangværende leverandørfakturaer. Det er efter min mening forkert.
Frederik: Jep det kan jeg godt se, vil give dig ret i det vil være logisk at den kommer ind i leverandørkartoteket, kan jeg bede dig om at skrive dette til vores forum, da det herinde vores udvikler tager stilling til gode forslag :)
Frederik: http://forum.e-conomic.dk/
Du sagde: OK, det gør jeg. Jeg er også ret sikker på, at sådan var det engang, men så pludselig blev det lavet om. :-(
Frederik: Det mener jeg faktisk også det var, hvorfor de mener det andet er smartere skal jeg ikke kunne sige, men hvert fald der vil blive taget hånd om det hvis du skriver det herinde :)

spurgt 19 Apr, 2013 i Forslag » e-conomic generelt af Stefan (120 points)
opdateret 23 Apr, 2013 af Lasse Bager

1 Svar

Hej Githa

Jeg har undersøgt sagen lidt nærmere og konstateret - ved brug af e-conomic youtube videoer med funktionaliteten at det altid har været sådan at den bliver i igangværende/fakturakladder når man har bogført.

Dette er overført fra fakturering generelt hvor det giver mening at man fortsætter med at bogføre sine fakturaer som samlet pulje.

Så selvom du synes det er irriterende, så er det sådan det altid har været - og vi har ikke tænkt os at arbejde på den logik lige for nærværende - men der er en del nye ting på vej, og nogle af disse kan indirekte afføde rettelser/ændringer til logik rundt omkring i systemet - om det så vil ændre lige præcis dette skal for nærværende være usagt.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 23 Apr, 2013 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”